/ Dravel /

No rest at the kingdom

Glad Beyoncéafton!

Igår var det lilla Beyoncéafton, idag är det Beyoncéafton, imorgon är det Beyoncédagen och på onsdag annandag Beyoncé. Jag vill lyssna på Heard about us hela dagen varje dag. P3 Musikdokumentär som släpptes imorse handlar om Beyoncé. Jag ska försöka spara den till Kanarieöarna men jag vet att jag kommer att vara klar med den redan i eftermiddag när vi åker till Friends.
 
Jag har nämligen SÅ MYCKET att styra upp där jag behöver massor av poddar för att ta mig igenom det. Nu när folk börjar gå på semester lägger alla upp så roliga saker de ska göra. Här är några av alla härliga, hisnande och minnesvärda grejer som jag ska fixa den här veckan:
 
- Packa flyttkartonger (bara en halv miljon kvar nu!).
- Styra upp med nycklar till flyttstädningsfirman.
- Ringa Mio och fråga vilken tid vår nya säng levereras till nya lägenheten så den inte kommer fyra timmar innan vi har fått tillträde.
- Köpa underlakan till nämnda säng.
- Skriva inventarielista till flyttfirman på hur många kartonger och lösa grejer som ska fraktas.
- Stapla kartongerna med tre i varje hög enligt flyttfirmans önskemål.
- Tvätta alla kläder jag äger.
- Märka alla flyttkartonger (när jag flyttade hit skrev jag "RANDOM" på alla flyttkartonger som innehöll just random saker som man inte kunde kategorisera. Det var ju... praktiskt).
- Packa survival kit till de dagar som vi ska bo hos SLÄKT OCH VÄNNER mellan utflytten från vår lägenhet och tillträdet till den nya.
- Beställa bäddsoffa på Ikea.se.
- Adressändra.
- Bära upp min cykel till lägenheten så flyttfirman kan ta med den.
- Montera ner vår loftsäng från väggen.
- Försöka sälja ett skoskåp på Facebook.
- Åka till Stadsmissionen med böcker som inte blev bortgallrade förra gallringsrundan.
- Äta upp allt som finns i frysen.
- Packa resväska till Kanarieöarna.
 
Tänk om man bara behövde fokusera på att packa väskan till olika resor där man ligger på en flamingo i infinity-pooler.
 
Det hade ju varit något.