/ Dravel /

If I gave two fucks about streaming numbers I would have put Lemonade up on Spotify

 
- Det ÄR ju så tråkigt med överraskningssläpp av album men Everything is love av Beyoncé och Jay-Z var ju sannerligen en glad och oväntad nyhet. Jag blev naturligtvis tvungen att skaffa Tidal igen. Jag tror att jag har avregistrerat Tidal tre gånger och kommit tillbaka varje gång. Men vad ska man göra när Apeshit och Heard about us bara finns där? Nu är det prick en vecka kvar tills de kommer till Friends Arena! Jag kan knappt ta in det.
 
- En dag ska jag sluta hetsa om Kristofer Ahlström på den här bloggen men alltså, hans krönika idag om vurmen för att rädda bokhandlarna var så himla bra. Jag har tyckt att det är så intressant hur alla går samman för att Hedengrens, men när Hedengrens ett kort tag senare återigen säger "snart har vi inte råd att finnas längre" så är ju något märkligt i ekvationen.
 
- I lördags hade jag: Håret i en nedramlad knut, gympaskor, svart-vit-prickiga mjuka shorts, svart t-shirt, inget smink, avskavt nagellack och trycksvärta på precis HELA händerna när jag gick på promenad för att ta paus från att vira in samtligt porslin i lägenheten i tidningspapper. En äldre man stoppade mig och frågade om jag kunde hjälpa honom med hans mobil som han inte såg något på för att ljuset på skärmen var för svagt (</3) och när jag hjälpt honom med det frågade han vad jag jobbade med. När jag svarade "jag är egenföretagare, jag..." sa han "är du bloggare?". Jag tror inte att jag någonsin blivit så glad över att få en sådan fråga när jag såg så sunkig ut. Frisyrer från Bangerhead, väskor från Moschino och naglar från William & Louie (eller vad Hannah & Amandas skönhetssalong nu heter) har uppenbarligen ingen betydelse, jag passerar som influencer ändå!
 
- Imorgon ska jag äta frukost med en författare på Pom & Flora. Det om något är ju ett bevis på att jag borde svara ja nästa gång jag får frågan om jag är bloggare.
 
- Det var ett sådant drag i mailkorgen igår det inte finns någon annan förklaring än att hela förlagssverige jobbade helg för att få kompa ut inför VM-matchen i eftermiddag.