/ Dravel /

She said "do you love me?", I tell her "only partly, I only love my bed and my mama, I'm sorry"

Vi börjar komma på plats i nya läggan! Packar upp och plattar kartonger, går ut och slänger fulla Ikea-kassar med tidningspapper och svettas arton liter per dag.
 
Saker jag är #blessed med:
 
- Ett sovrum.
Vi har liksom ett SOVRUM! Med fönster mot en tyst innergård så man hör inte ett smack av biltrafik på dagarna. Det är helt sjukt att alla de här rummen är våra, det känns som att jag bor på Drottningholm.
 
- En 180-säng.
The loftsäng days are over. Efter sju år av att klättra upp och ner för en stege kan vi nu sova på 180 centimeter LEVNADSEFFEKTIVITET. Jag har legat som ett X på nätterna because I can och imorse när jag bäddade med vårt nya mintgröna överkast ("det är samma nyans som soffan i Svensson Svensson" har jag beskrivit det som när jag hetsat om det till alla i vår omgivning) tänkte jag bara att nå smiler livet. 
 
- Ett badkar.
Om två månader är det höst och hockeyn är igång och då, DÅ, är det jag som retirerar till badkaret med ett par böcker och ett gott badskum. Och badsalt. Och badoljor. Mmmmm. Finns det fortfarande badkulor eller dog det ut 2003? Varje fredag i slutet av 90-talet åkte jag och mamma till parfymeri Linnea i Leksand och så köpte jag en badkula i form av en delfin eller stjärna som kostade cirka fem kronor, så hade jag i den i badkaret på kvällen och där smälte den och utsöndrade någon sorts olja som luktade såå gott. Måste forska i detta för jag ser aldrig badkulor längre. Gissa om jag ska gå loss på Lush i vinter.
 
- En diskmaskin.
Vi har diskmaskin! Jag RYSER av lycka varje gång den går igång. Ska dock försöka att inte köra den för ofta för det känns ju inte direkt rimligt att bidra mer till vattenbristen än nödvändigt.
 
- Alla som vill hjälpa oss med detta. 
Vårt NÄTVERK som hjälper oss leta möbler på Clas Ohlson, skruvar fast gardinfästen, sätter upp lampor i köket, skjutsar oss till Ikea och slänger skräp på tippen. Jag förstår inte hur vi kan ha fått så många människor i vårt liv som orkar lägga en 32-plusgradig semestervecka på att styra upp vårt hem. Tror det var detta när The Carters sa att this is what we're thankful for.
#1 / / Marit:

Grattis till läggan! Kan göra dig ännu gladare genom upplysningen att köra en fylld diskmaskin är mer vatteneffektivt än att handdiska :)

#2 / / Fridah:

Marit: WOW, vad bra! <3 Då kör jag den med gott samvete!