/ Dravel /

Gud vet jag har väntat, det får ta den tid det tar

Igår skruvade jag ihop lådor till en Kallax-hylla. Det tog två timmar, men de blev klara.
 
Vi har fått hit Oskars stereo så nu kan vi lyssna på skivor som inte finns på Spotify! Min ipod la ner i våras, så igår satt jag med hammare och hundra olika pytteskruvar från Ikea i högsta hugg och vrålade "och särskilt på din JÄVLA gitarr" som Idde Schultz i hennes och Johan Perssons duett "Rester" på Hovets album. (Hov1 borde för övrigt inte få heta Hov1 för varje gång de nämns tror jag att folk pratar om just Johan Persson och Idde Schultz.) Efter en och en halv timme upptäckte Oskar att jag satt hjul-skivorna upp och ner och bytt plats på två skruvar så det var bara att börja om, men till slut, with a little help from Peggy Lejonhjärta i högtalarna, fick jag ihop det.
 
I fredags satte jag upp kakeldekor i badrummet. Det tog tre timmar, men det blev klart.
 
Efter ett raseriutbrott samlade jag mig och googlade "kakeldekor hur" och hittade Vanja Wikströms film där de blandade diskmedel och vatten i en sprayflaska och sprayade på själva dekorplasten innan de satte upp! Jag provade det och det blev SÅ MYCKET LÄTTARE. Efter ett sommarprat av Katarina Wennstam, ett avsnitt av Hanni & Dani, ett avsnitt av En förbannad podd och en genomlyssning av "Everything is love" blev badrumsbården till slut symmetriskt 80's med varannan bricka svart och varannan ljusgul istället för deppigt omklädningsrumsgul hela vägen.
 
I båda dessa fall vore det så lätt för mig att få ett totalt breakdown för att en massa dyrbara timmar av min semester går åt till sådant här mög, att allt tar så lång tid och är så svårt och svettigt och jobbigt. Men jag har inte varit stressad av det. Det blir ju vårt hem. Inget av det här är bråttom, vi har extreeemt lång tid på oss att fixa i den här lägenheten och det finns ingen deadline, inget slutdatum, inget klockslag när det här måste vara klart. Det tar den tid det tar och det blir som det blir.

Det är så skönt, Carina Bergs motto går att applicera på hela den här flytten.
 
En låda tog hela eftermiddagen att montera ihop – jaja, men nu blev det så.
 
Det första paketet kakeldekor blev sämst så jag blev tvungen att riva av dem och slänga och det är alltså tvåhundra spänn i sjön – jaja, men nu blev det så.
 
Det andra paketet kakeldekor gick att sätta upp men absolut inte perfekt och det är lite luftbubblor på nästan varje bricka – jaja, men nu blev det så.
 
Ingen hets, ingen stress, ingen press, ingen tickande klocka. Så nu ska jag ut och cykla min första runda här i nya hoodet! Hela vägen är så trafikerad, jag borde verkligen införskaffa hjälm om vi ska bo här. Se upp, söder om Västertorp, aka SörVäs.