/ Dravel /

Why would you lie about something dumb like that?

Några saker jag inte gillar att höra när olika influencers får befogad och sansad kritik för uppenbart dumma saker de skrivit:
 
- "Det är ju upp till var och en [att banta/träna crossfit och leva på raw food/sminka sig/köpa dyra hudvårdsprodukter/göra laserbehandling]."
 
- "Ni som kritiserar är bara avundsjuka."
 
- "Vi tjejer måste hålla ihop och inte kasta skit på varandra."
 
- "Sluta sprida negativ energi".
 
- "Så typiskt svenskt att behöva trycka ner andra för att man inte trivs med sig själv".
 
- "Jag vill bara inspirera andra eftersom JAG känner mig stark/fräsch/hälsosam när jag [tränar/går på laserbehandling/bara dricker pulvershakes]".
 
- "Sluta följa mig om ni stör er på mig".
 
Så lätt det skulle vara. Tänk om man insåg att man bara var avundsjuk för att man själv inte kan glorifiera ätstörningar och utbrändhet (ganska lätt avund att råda bot på ändå, det är ju bara att skriva samma sak?) och så var saken klar.