/ Dravel /

This one's gonna last 'cause her name is Ari

Reflektioner:
 
- Någon dag kommer jag säkert att spy på att höra Shallow av Lady Gaga och Bradley Cooper eftersom den spelas överallt hela tiden – framförallt i mina lurar faktiskt – men just nu är den fortfarande så... fin? (Och filmen var ju faktiskt bra!)
 
- Jag tycker SÅ synd om alla artister som leder Musikhjälpen när deras egna låtar spelas, det måste vara så extremt obekvämt. Daniel Adams Ray såg på riktigt ut att lida när Mr Cool drog igång häromdagen och jag förstår honom, gud så jobbigt att sitta och digga sin egen musik och ännu stelare att inte göra någonting (vilket var alternativet han valde). Uh.
 
- I helgen köpte jag en ny pyjamas eftersom jag fryser ihjäl varje morgon framför julkalendern om jag inte bär flanell eller liknande material, och jag berättade för tjejen i kassan att det var en julklapp till mig själv. Hon sa att hon i år har märkt en STOR ökning av den trenden, att folk köper presenter till sig själv. Ska man jubla över att folk köper julklappar de vet uppskattas eller bryta ihop av konsumtionsångest av denna information?
 
- Vilket parallellt universum lever jag i när Håkan Hellström plötsligt släpper en ny skiva och jag både missar det och inte känner något större sug efter att åtgärda missen? (Kanske har detta ett samband med punkt ett på denna lista.)
 
- Som sista människa i världen har jag nu sett videon till Thank U Next av Ariana Grande. Jag såg den med Kate, som är elva år och inte har någon referens till filmerna som dyker upp i videon, och vrålade "AAOOOO jag bryer IHOOOOP så bra!!!" och försökte förklara varför alla sekvenser var så utomordentligt bra gjorda, men det kom nya saker hela tiden så jag hann inte börja på den ena förrän nästa kopia dök upp. Ariana Grande växer i mina ögon för varje låt jag hör med henne och när hon trycker in Mean Girls, 13 snart 30, Legally Blonde OCH Bring It On i en enda video kan jag inte göra annat än klappa händerna i extas.
 
- All I want for Christmas is att TV4 lägger upp Nya tider på någon typ av öppet arkiv.