/ Dravel /

It looks ridiculous, you should sue!

Jag kapade halva mitt hår för ett par veckor sedan och det blev disaster.
 
Eller det var disaster redan från början och det var därför jag klippte det. När jag väl satt i stolen kände jag mig tvungen att låta frisören ta bort så mycket som möjligt av de orimligt slitna, toviga och kluvna längderna för jag PALLAR inte borsta ut det så ofta som krävs och jag pallade ännu mindre att gå till frisören igen om en månad eftersom det är så tråkigt.
 
Så hon tog det som behövdes men det gick mycket fortare och blev mycket kortare än jag tänkte. Det går inte ens att ha i knut, högre hästsvans än nacken eller sidofläta (som har varit mina go-to-frisyrer de senaste tio åren) och om jag inte plattar det ser jag ut som Lisabet i Madicken eller som Ted Gärdestad.
 
När jag satt där i stolen försökte jag intala mig att det ändå är okej, det är bara hår och viktigast av allt: Jag är ingen influencer. Varje dag sitter jag bara här hemma och lämnar endast huset för att gå på möte, handla mat eller gå till gymmet, och då har jag mössa eller låg hästsvans.
 
Men hur gör alla influencers om de klipper sig fel, eller kanske bränner sig i ansiktet på solsemester eller något annat som de inte är vana vid och därför obekväma med? De MÅSTE ju gå på events och ta bilder hela tiden och visa upp sig för hela världen, det är ju deras jobb? De kan inte (som jag) gå runt och gömma sig i mössa hur som helst, de måste ju vara superstylade och uppiffade hela tiden.

Alla kan ju inte ha en egen makeup-Emelie som Blondinbella och alla KAN ju inte gå till Gabbi på Bangerhead, någon gång måste ju även influencers klippningar bli misslyckade? Hur jobbar de då? Kan de sjukskriva sig för en sådan sak?
 
Dessa saker reflekterade jag över när jag satt och såg hur min frisyr plötsligt halverats så att jag plötsligt såg ut som Lasse Åberg när han är Trazan. Mantra hela vintern: Det växer ut.
#1 / / Clara:

Går det att jämföra med Rachels klipp i säsong 7? Just KONTRASTEN när hon i The one with the nap partners avslutar avsnittet med långt lockigt hår och i nästa avsnitt kommer in med en bob? Fast hon gjorde sitt klipp när hon låg på topp hårmässigt, vilket var det märkliga.

#2 / / Fridah:

Clara: Jaa faktiskt, vilken bra liknelse! Men jag har alltid trott att Nap partners-längden var extensions? Eller är det "bara" Paul's the man-håret som var det? Det är verkligen lite märkligt att det aldrig adresseras i serien, det känns som något de kunde ha gjort en grej av! Som när Phoebe klipper Monica i säsong 2! (DET kan det verkligen jämföras med, jag hukade mig i stolen precis som hon gör!)

#3 / / Clara:

Ja förmodligen, inte lika uppenbart som århundradets längsta löshår i Paul’s the man, dock. Exakt, jättekonstigt att de gör det helt okommenterat? Haha, klipp-huket! NOLL förtroende för Phoebe. (Befogat visserligen.)