/ Dravel /

I should be chilling with my folks, I know, but I'ma be under the mistletoe

Några highlights under julen:
 
- När tåget till slut avgår från Centralen och hjärtklappningen efter att i polarutstyrsel ha asat resväskor, datorväskor, vanliga väskor, Pressbyråpåsar samt julklappskassar på överfullt tunnelbanetåg samt genom överfull väntsal börjar lägga sig.
 
- När jag och Lisa sitter i mitt gamla rum och slår in paket och tänker ut årets rim till mammas och pappas julklappar. (Peak förra året: Jag gav mamma, som fixar all min bokföring, en biljettt till Mina drömmars stad på Stadsteatern med rimmet "Tack för att du fixar stort och smått så jag slipper sitta inne för skattebrott".)
 
- När jag, mamma och pappa ser Sällskapsresan på TV4 på juldagen.
 
- När jag, mamma och Oskar ser Klappjakten ett par kvällar före julafton.
 
- När jag, mamma och Oskar ser Ett päron till farsa i mellandagarna.
 
- Bingolottos uppesittarkväll den 23 december.
 
- När Oskar och diverse av hans familjemedlemmar spelar kort i köket på Birch Road och jag tittar på från gungstolen.
 
- Min och pappas årliga tällbergsbilrunda på julafton.
 
- När jag och Oskar åker till kyrkogården i Kvarnsveden.
 
- Första badet i badkaret med valfri Martina Haag-bok som sällskap.
 
- När jag, mamma och Vilda försöker avgöra vem som mest relaterar till Kalle Ankas miserabla look när väckarklockan ringer.

- Alla tillfällen då jag lyssnar på Boney M.
 
Bubblare: När mailkorgen står på noll olästa och jag klickar "autosvar på". Detta händeeer..... NU.
#1 / / Anonym:

Ni glömde du ju rustas mellandagsrea!!