/ Dravel /

You're so nice and you're so smart

Jag har läst två så bra texter på senaste tiden!

"Alltsååå Marcus f-ing Stenberg!" skrev jag till Marcus igår på Instagram eftersom han skrivit det roligaste blogginlägg jag läst på länge. I ett års tid har jag suttit i olika möten och sagt "som det här med att alla plötsligt ska skriva böcker om prepping, hur mycket kan det liksom finnas att säga, helt ärligt?!" och varit så extremt trött på det temat. Nu har Marcus skrivit den enda recension som ens får mig att tänka tanken att öppna en sådan bok, endast för att HAN skriver om boken så kul. Ett urval av citaten:

"Alla såna män säger förr eller senare en variant på ”Hoppas på det bästa, förbered dig på det värsta” men det går att se i deras ögon att de längtar efter katastrofen som äntligen ska göra dem till hjältar och deras fruar till duktiga husfruar som hämtar inlagda persikor till dem där de sitter på pass med ett jaktgevär"

"Just nu finns det ju en lag om att alla infotainmentprogram i Sverige måste innehålla någon av de gamla medlemmarna i Hassan-gänget, och den lagen måste vi ju respektera, men om den någon gång (via demokratiska medel såklart) ändras så vore det ju underbart att se Anna-Maria Stawreberg gör en dokumentärserie där hon varvar praktiska tips med att åka runt i Sverige bland preppers och filosofer och akademiker och MSB-anställda och pratar om de här sakerna".

Så roligt.
 
Och Linda f-ing Skugge skriver så himla varmt och känslosamt om Avicii och om hans hund. Om hur djuren vet, och det enda jag tänker på när jag läser hennes text är hur det brast för mig i Torka aldrig tårar utan handskar när en av karaktärerna hängde sig och man fick se en närbild på hans katt. Då krossades jag.
Läs läs läs
 
Jag är så full av beundran för människor som kan skriva bra. Just nu, när jag tror att jag aldrig kommer att få ihop mitt stora skrivprojekt, är det så skönt att läsa andra personer som har fått ihop det och dessutom fått ihop det bra. Allt är inte hopplöst.