/ Dravel /

Ja, det är J-O

Reflektioner efter att ha gått på ett tiotal lägenhetsvisningar:
 
Mäklare är min bästa yrkesgrupp eftersom de svarar på allt inom två minuter. Man kan ringa dem när som helst och alltid få svar. Jag förstår inte hur de gör det men jag skänker dem en tacksamhetens tanke varje gång jag pratar med dem.
 
Varje gång jag pratar med en mäklare känner jag mig som Beyoncé! De hjälper oss med ALLT jag frågar om! Eftersom vi tittar på lägenheter som ligger på andra sidan stan tar det oss minst en halv dag att åka på en visning, så jag har frågat om en del privatvisningar när vi ändå är i hoodsen och det går ALLTID att få till!
 
Jag bara "hejhej, jo, jag undrar om det kanske är möjligt men bara om det går såklart att få till en visning på tisdag istället för på söndag för vi hinner inte ta oss dit då?" och de bara "AAABSOLUT FRIDAH VILKEN TID?". Igår var vi på en privatvisning där mäklaren erbjöd sig att SKJUTSA oss till nästa lägenhet för att vi skulle hinna!
 
Den snabbaste vägen till mitt hjärta är , hur sorgligt det än låter, att svara fort. Det hälsosammaste för de flesta är såklart att följa "ha en timme per dag då du går igenom mailen"-rådet som alla stressexperter ger men jag, som har ett jobb som är beroende av att jag får svar på mail, tycker instinktivt om alla människor som svarar snabbt på både mail, telefon och sms.
 
Love all, serve all.