/ Dravel /

Nu har vi det bra, du och jag!

- Döm om min lycka när jag häromdagen hittade "Två nötcreme och en moviebox" på Storytel. Jag hade den som ljudbok i min förra iPod men eftersom den gick sönder blev jag så glad när jag såg att jag nu kan höra Fredriks breakdown-skratt när Filip säger att han brukade busringa "en finsk kvinna som hette Laura" utan att behöva hålla på med typ tretton CD-skivor. Nu har mina före- och efter-jobbet-promenader plötsligt blivit minst en halvtimme, samtidigt som jag egentligen inte vill lyssna klart. Jag tänker på allvar tanken "neeej nu är det bara sju och en halv timme kvar, jag måste spara!".
 
- Och döm om min lycka när jag, på just min efter-jobbet-promenad, fick mail från Kristofer Ahlström som tackade för mitt fangirl-mail som jag givetvis blev tvungen att skicka när jag läst ut hans bok i helgen. Han skrev så fint så jag stod och log som en idiot vid trafikljusen på Maltesholmsvägen, jag kände mig EXAKT som hon i Vodafone-reklamen (vars uttal på "you" jag älskade att härma). När jag gjorde denna koppling kom jag att tänka på att INGEN i min närhet på den tiden hade vetat vilka Jet var om inte "Are You Gonna Be My Girl?" hade spelats i den reklamen. Ej heller Hellacopters om inte Cubus-reklamen hade innehållit "I'm In The Band".
 
- Det är ett sundhetstecken att jag vill och orkar lyssna på musik igen och att jag faktiskt uppskattar det. Min hösttjugisjutton-lista bara fylls på och fylls på av diverse P3-hits jag lyssnar på om dagarna, för jag kan plötsligt ha på P3 hela tiden igen. "Bodak Yellow" med Cardi B är ju minst sagt rå men ändå så... rolig! Och "Last Dance" med Rhys! Den följer en ny trend jag tycker mig kunna spana in, nämligen att så många låtar börjar låta som tidiga 00-talshits. I like.
 
- Lössen är borta!!! Jag blev av med dem skoningslöst i måndags kväll genom att låta lusschampot sitta kvar i tjugofem minuter jämfört med de tio som stod på förpackningen medan jag lyssnade på Per Holknekts sommarprat.
 
- Igår fick jag höra av en gullig person att jag har "en vacker själ inifrån och ut"! Det var det finaste jag hört sedan en bloggläsare mailade att "jag ser dig som den sjätte medlemmen i Spice Girls".

- Ikväll ska jag gå på Cissi Forss release med Caro och Emelie. Jag har inte varit på bokmingel med Caro sedan vi var på Pocketparty på Sturecompagniet 2015 och jag råkade riva ner en rollup så hela (jag menar verkligen HELA) stället stannade upp. Det känns bra att få revansch.
 
- Och dessutom verkar Väder-Nils inte ha borrelia. 

Nå smiler livet.
#1 / / Annika:

Blev så himla glad att jag fick Fislandet i brevlådan idag!!! Läste första kapitlet för Harry vid läggdags och han skrattade så att han knappt fick luft. Sen hade vi pruttävling. Jag vann!

#2 / / Annika:

Blev så himla glad att jag fick Fislandet i brevlådan idag!!! Läste första kapitlet för Harry vid läggdags och han skrattade så att han knappt fick luft. Sen hade vi pruttävling. Jag vann!

#3 / / Fridah:

Annika: Åh detta är ju något av det finaste jag hört! Jag tänkte på att Harry nog skulle gilla boken och när jag dessutom såg att du följde Anna på Instagram var saken klar! Det är ju rakt igenom magiskt att ni hade pruttävling, vilket ögonblick i föräldraskapet! <3

#4 / / Anna:

F&F:s bok är helt l j u v l i g som ljudbok! Det var den första ljudbok jag någonsin lyssnade på faktiskt och jag lyssnar fortfarande om då och då :-)

#5 / / Fridah:

Anna: ELLER HUR! Vad kul att du lyssnar om, jag kommer säkert också att göra det! Visst är det roligt med den Laura-passagen? Och när de brister ut i sång, man förälskar ju sig handlöst i dem!