/ Dravel /

Ridin' through the city on my bike all day

I helgen köpte jag en cykel. Jag har velat ha en cykel här i Stockholm i sex år. Nu är den äntligen min och jag har firat på följande sätt:
 
- Genom att cykla runt runt runt planlöst helt ensam här i Wobro utan hörlurar.
 
- Genom att cykla i gångfart medan Oskar går bredvid.
 
- Genom att inse att min glädje över tanken "just ja, jag kan åka till Vällingby och köpa choklad, då får jag ju en anledning att cykla!" endast är att återuppliva elvaåringssysslan "cykla till kiosken och köpa godis".
 
Min leksandscykel heter ju Texas, efter Andra Avenyn-Kittys dotter. Därför döpte jag självklart min nya cykel till Pamela, efter Tre Kronors största matriark (på delad plats med Alva och Sanna).
 
Jag är så glad över den här cykeln. Jag vill inte göra något annat än att cykla.