/ Dravel /

Jag är både tankad och bränd, MP3:n väldigt känd

Okej nu är det ju såhär att jag jobbar med PR och därför tänker jag helt enkelt länka till några grejer jag jobbar med för tillfället, för att de förtjänar uppmärksamhet och för att jag vill berätta vad jag gör på dagarna.
 
I INLÄGGET FÖREKOMMER REKLAM FÖR RIM & RESONS PR-KUNDER (eller hur man nu utmärker det hela för att ni typ tre läsare inte ska vilseledas).
 
- Stjärnskottet NOLA släpper en ny ASFIN singel som heter "Illusions" och är inspelad på blåsiga östskånska vidder. NOLAs kommande album är producerat av Lars Halapi som hon fick kontakt med på 44:ans Bygg i Löderup! Så fantastiskt, alla ställen som slutar på -rup är ju underrepresenterade bland platser där musikaliska kontakter knyts.
 
- Fina Feivel har gått igenom "en 30-årskris deluxe och tre hjärtkross på två år" och gjorde ett album av det hela. Det släpptes såklart den 8 mars och heter "My Mind and the Thunder Sky". Ni MÅSTE på riktigt se videon till förstasingeln "A Die-Hard Piece", den är så drabbande för den påminner om "Chandelier" och låten platsar lätt som ett Tsatsiki-soundtrack (vilket är den bästa tänkbara komplimangen från mig). Jag tycker att det är väldigt fint när folk visar sig sårbara efter uppbrott och gör album av dem. Det brukar ju bli bra.
 
- Jag har tyckt att Pontus de Wolfe är en extremt rolig person ända sedan jag följde hans Nöjesguiden-blogg och han avslutade inläggen med "Skickat från min freestyle" (way back in 2012 alltså), och nu jobbar jag med hans podd som är MEGASPÄNNANDE! Den heter "Nya Låten!" och i varje avsnitt träffar Pontus en singelaktuell artist och så pratar de om hens LÅT. Det är alltså ingen livshistoria inblandad och ingen karriärstory eller en massa tråkigt tjafs, det handlar uteslutande om själva musiken och det är såå befriande. I premiäravsnittet pratade han med De Vet Du och ska under poddens gång prata med Linnea Henriksson, Rebecca & Fiona och Tomas Ledin! Bara en sådan sak liksom.
 
- En av de härligaste personer jag någonsin jobbat med är Ulla Olsson, som spelar TV-spelsmusik på kyrkorgel (iklädd gothkläder!). Nu har hon släppt en video där hon spelar en Super Mario-låt på orgel och det liksom ser ut som om hon sitter inne i spelet! Hon är en så cool och kul person och denna video är minst sagt en höjdare.

Så, slut på reklam för Rim & Reson PR.