/ Dravel /

Boy the way you blowin' up my phone won't make me leave no faster

Topp tre nya funktioner på min telefon jag börjat använda senaste tiden:
 
3) Storytel
Jag har så mycket grejer på det berömda bordet för tillfället att jag fram till förra veckan kände att I don't think I can handle this. Men det kunde jag, och jag är säker på att en stor del av anledningen att jag tog mig igenom just förra veckan var att jag laddade ned Storytel och på varje tunnelbaneresa och jobbpromenad lyssnade på Anna Winbergs "Vaknätter och verklighetskaos i Vasastan". Jag var i extremt desperat behov av att rensa bort alla kassa poddar jag bara slentrian-lyssnar på och ersätta dem med en rolig, mysig, snäll, harmlös, genomtänkt SAMMANHÄNGANDE historia och det var EXAKT det jag gjorde med denna. Nu lyssnar jag på "Finns inte på kartan" av Carin Hjulström. Det är så konstigt att jag haft ljudboks-uppehåll mellan 2011 och 2017 när det är det bästa som finns. Ljudböcker for life. 
 
2) Stör ej-läge
Eftersom jag jobbar så mycket på kvällarna ett par månader nu så måste jag verkligen just jobba på kvällarna, jag kan inte sitta och sms-spekulera om eventuella kändisuppbrott med Frans i en halvtimme på kvällarna för då spricker mitt schema och hela planeringen faller. Så nu har jag helt enkelt börjat sätta telefonen på Stör ej. Det är den bästa funktion som finns i iPhone, allt går fram som vanligt så sms:aren eller ringaren möts inte av något flight mode, de bara förstår att du inte kan svara just nu, och skärmen ger inte ifrån sig ett pip (eller surr) eller ens ljus, den är totalt underbart blank och tyst. Mmm stör ej-läge make love to me.
 
1) Vibration av
När jag jobbade på Birds hade Petter aldrig på vibration på telefonen vilket jag aldrig fattade, för då missade man ju ALLTID samtal! Nu gör jag exakt likadant på dagarna. Mobilen ligger ändå framför mig hela tiden, jag är exakt lika uppmärksam på den som om den vibrerar, bara det att jag inte behöver rycka till av ett ilsket "RRRRRRR" hela tiden för att den tar emot mail jag redan läst på datorn eller Halebop sms:ar meningslösa kampanjer. Så fullkomligt underbart.
 
Tystnad är min största drog för tillfället. Tystnad, fokus och så lite distraktion som möjligt. Goals 2017.