/ Dravel /

Och nu så vill jag sjunga att sommaren är här

Så enkelt det kan vara. Ibland är saker bara bra och man stannar upp och inser, precis som Phoebe när hon har värkar, att "oh, it's not so bad". Det behöver inte vara någon stor omvälvande händelse, bara att man kommer på att trots att man springer och springer så kan man också ibland stanna och se allt det peppiga och fina man har - och det kan till och med vara små saker, alltså inte ens "jag har mat på bordet och någonstans att bo alla är friska pray pray pray" som jag tänker varje dag.
 
Jag tänkte på det när jag cyklade (cyklade!) hem från Vällingby i förmiddags där jag köpt byxor med katten från Facebookchatten och insåg att jag inte stressade för att hinna till något viktigt kontor för nu är JAG mitt kontor och jag bestämmer tiderna.
 
Jag tänkte på att om två dagar är det midsommar och på att jag nästan packat klart allt, på att de flesta texter och fakturor är skrivna och skickade för den här månaden, på att jag läser en så bra bok just nu (jag läser om Majgull Axelssons "Is och vatten, vatten och is" som jag fick av Annika för flera år sedan och Mando Diao kommer upp i huvudet hela tiden när jag läser, eventuellt för att det handlar om ett Beatles-liknande band från en småstad där sångaren heter Björn) och på att jag är så glad att jag börjat se Pretty Little Liars som nog blir årets O.C/Gossip Girl, dvs serie om amerikanska rika ungdomar som dras in i olika storlekar av problem.
 
Och jag tänkte på att mitt nya rosa nagellack hållit längre än jag trodde, på att frisören jag klippte mig hos i förmiddags sa "Visst får du mycket komplimanger för dina lockar?" istället för att förfasas över "du har så TJOCKT och LOCKIGT hår du MÅSTE komma hit oftare det är JÄTTEVIKTIGT att klippa sig var sjätte vecka" som alla andra frisörer i den här stan och på att jag hittat en massa hela Beyoncé-konserter på Youtube så jag de två senaste kvällarna återupplevt Formation Tour här hemma i vardagsrummet.
 
Utan att vara Kay Pollak tror jag faktiskt att en del av min lycka hänger på att jag kommer IHÅG hur enkelt det kan vara att bli glad. Att komma ihåg att inga stora grejer behöver hända, att ett nagellack eller ett skickat mail som legat över en länge eller en återupptäckt av "Steps" med Vampire Weekend en dag kan vara det bästa sedan skivat bröd. Att man inte bara tänker på sena fakturabetalningar och Donald Trump.
 
Och imorgon åker vi hem till midsommar och ikväll ska jag dricka juice med Adam Den Lille på Peppar. Jag har saknat honom så mycket men idag ska alltså Transbaltic PR äntligen återförenas. Bland allt glitter och ljusslingor och TOMTAR och kräftskivefigurer på Vasastans mörkaste och märkligaste restaurang ska jag ändra hans sista bild av mig till mitt rätta jag. Det blir en höjdare.