/ Dravel /

Nelli I need you

Shit, jag köpte "En ö i havet" när jag och Oskar var i Uppsala förra veckan och jag fastnade mer än jag någonsin gjorde när jag läste dem när jag var typ åtta. Vilken författare Annika Thor är!
 
Jag tycker så mycket om Steffi och det är en så fantastisk skildring av hur Nelli börjar prata svenska och Steffi hela tiden säger till henne att hon absolut inte får glömma tyskan för hur ska de då kunna prata med mamma och pappa när kriget är över? Jag fick hoppa av t-banan i Vällingby för att köpa andra och tredje delen när jag bara hade tjugo sidor kvar av ettan, för jag klarade inte av tanken på att gå en dag utan att få läsa vidare.
 
Nu vill jag se TV-serien också, men på Youtube är den otextad så jag får inte riktigt ihop den. Andra 19.30-på-lördagar-serier jag ska se om någon gång:

Dårfinkar och dönickar
Pip-Larssons
Barnen på Luna
 
Egentligen: Allt Tove Edfeldt någonsin medverkat i.
#1 / / byggmia.blogspot.com:

Pip-Larssons <3 ser om varje sommar. Så himla himla bra!!

#2 / / Fridah:

Åh, då får det bli den! Den verkar så gullig!