/ Dravel /

Jag känner mig som John-John i Vinterviken, jag har inte hört så många visslingar sen Wikileaksen

Onsdagsreflektioner:
 
- Men alltså hallå, vad händer ens med sommaren? 11 grader i Leksand och noll badtillfällen vid Maltesholm. Nu i juli har jag inte gjort någonting, jag bara cyklar omkring här i förorten och läser Per Hagman och ser Pretty Little Liars. Har ni hört någon mer deprimerande sommartillvaro?! Och det är livsfarligt för plånboken med kalla somrar, jag vill inte ens tänka på hur många gånger jag dragit kortet i Vällingby city bara de två senaste veckorna. Jag vill ha 27 grader och sol och Mälaren och solglasögon som halkar ner på näsan och after sun i duschen, inte kofta, tights och storm.
 
- Såhär såg jag ut på Caro och Emelies bröllop i lördags (<3) och det var ju en fin outfit och så men jag undrar: VARFÖR görs inga öppna skor för alla som inte kan gå i klackar? Det var en sådan lyckodag när jag sprang på dessa för jag får aldrig tag på platta skor som ändå är fina. Jag hittar inget mellanting mellan Birkenstock och sneakers.
 
 
- Jag och Oskar har kommit in i en svenska-komedier-från-sent-90-tal-period och sett "Ogifta par" och "Vuxna människor" och ikväll ska vi se "Känd från TV". Det här är några av de roligaste filmer jag sett. Jag vill bli bästis med Fredrik Lindström.

- Vi såg även "Vinterviken" förra veckan, och det finns ju kanske vissa saker i skådespeleriet att önska men SHIT vilken fantastiskt foto! Så fina stockholmsskildringar. Och samma dag som vi såg den postade Marcus hem boken till mig (jag nämnde en gång att den alltid är utlånad på bibblo <3<3<3), så nu läser jag den och tänker på "Bomberjacka" med Alaska.