/ Dravel /

I'm livin a lie

Semesterreflektioner:
 
- Jag är så fast i "Pretty Little Liars" att jag blev tvungen att avfölja Frida (tidningen alltså) på både Facebook och Instagram för att inte riskera några spoilers.
 
- Igår när jag letat på två olika Åhléns, sökt i bibliotekets databas och RINGT Hedengrens för att fråga om "När oskulder kysser" fanns inne (jag MÅSTE läsa om den och eftersom jag utan att veta det har råkat bygga upp någon sorts Per Hagman-samling vill jag äga den också) fick jag reda på att den inte längre trycks. Varför blir det så med bra böcker? Per Hagman, Malin Hedin, Francine Pascal, kan ni inte bara fortsätta tryckas?!
 
- Marcus och jag har just nu en Messenger-växling värdig valfri kultursida (varje meddelande är säkert 25000 tecken långt och han har så roliga tankar om så mycket och vi borde verkligen ha känt varandra när vi gick i högstadiet). När jag tänkte på det började jag fundera: Hur görs brevväxlingar på kultursidor? Ringer redaktören Jonas Gardell (det är alltid Jonas Gardell) och säger "hej, kan du maila lite med författaren X, varje mail ska vara såhär många tecken?" eller ser författarna det som ett bra frilansgig och skickar till redaktören och säger "hej, jag mailar just nu med Jonas Gardell, vill ni publicera det vi skriver?". Om det är det sistnämnda har jag rätt mycket att casha in för förutom med Marcus skriver jag och Sophia sådana stordådsnoveller i sms så ni kan inte ana.

- Jag har läst tre Tvillingarna-böcker på ett dygn. Livspusslet.
 
- Häromdagen släpade jag en massa kläder till Stadsmissionen (min vanligaste syssla 2017) och just denna säck innehöll kläder jag trodde att jag slängde 2009. Fråga: Hade jag annat än rosa kjolar och boleros på den tiden? Tydligen inte. 2009 och 2011 var faktiskt fail-år när det kommer till trender, inte bara för mig personligen utan i största allmänhet. Konstiga luggar, pagefrisyrer, tighta fodral... gå tillbaka i era Facebook-arkiv så ser ni, det var jättekonstiga år. Själv tål jag även kritik för outfits från vår-sommaren 2014 till typ oktober samma år, för det var faktiskt ingen höjdare att försöka blanda Linda Piras outfits med Hannah & Amandas och även få det hela att se lite zumba-vänligt ut. 
 
- På tal om att tåla kritik så skrev jag ju om det häromdagen, och idag skrev Khemiri på just DN Kultur om hur viktig respons var för hans skrivande. Och det kan ju vara bra att komma ihåg, så nu sitter han på min dator och 1) påminner mig om att låta andra läsa 2) täcker över alla eventuella hackers som vill fjärrstyra min WEBCAM som det hette på Lunarstorm (och kanske fortfarande?).