/ Dravel /

Vi kan fira ännu en jul nu, vi kan längta efter snön som föll

Jag tänkte visa upp min jul i bilder men ser nu att något har hänt med kameran och allting typ är i oskärpa. Jaja. Jag tog dessutom cirka noll bilder i år för det var så skönt att slippa asa kameran hela tiden, men såhär var julen och nyår i alla fall:
 

Under Bingolottos uppesittarkväll fick jag i uppdrag att måla Lisas naglar. Denna bild sammanfattar uttrycket leva life så mycket: Nagellack, familj, Leksand, devices, stickning, julatröja (med paljetter), hårknut i total oordning. Mmm.
 

Sedan sjönk jag ner i denna oerhört bekväma position, men vad gör man inte för Vildis?
 

DET KOM SNÖ <3 
 
 
Och blev iskallt, så jag och Mysan la oss på sängen och chillade. Definitionen av jullov, ligga i en uppvärmd lägga med en katt på magen i total tystnad och invänta att resten av familjen ska bli redo så vi kan åka till Borlänge och nyårshandla.
 
 
Inte heller fel att leva life såhär: Eftermiddagssov i julatröja med bok om rymden som jag fick av O i julklapp, med Molle bredvid mig med Harry Potter och den flammande bägaren som fotkudde, och så raggsockar och värmeelementet på högsta. BOY I DRANK IT.
 
 
En eftermiddag kom jag in i köket och hittade mamma och Vilda såhär. De väntade nämligen pååååå....
 
 
Moster B Kate Caesar mormor som skulle hit och fira nyår! Vi drog igång en placeringskort-mask-pynt-pysselworkshop i köket.
 
 
Fire fine frøkner aka 4/6 Hallbergs matriarker <3
 
 
Jag och Kate hade uppdraget att dekorera bordet inför nyårsmiddagen. More is more tyckte vi och öste på prick allt som gick att hitta. Tyvärr fick maten inte plats så vi fick ta bort ungefär hälften, men se så fint det var i början.
 

Efterrätten fick improviseras på grund av bortfall av deltagare, varpå vi åt en gammal hederlig och LJUVLIG marängsviss. Marängsviss är fan livet. Inte för IBS-magen dock, men definitivt för själen.


Kosegruppa.
 
 
Mormor har varit en sådan queen denna jul: Hon åkte tåg själv för första gången ever till Stockholm för att fira jul och sedan åkte hon bil med moster B Kate Caesar till Leksand för nyår, och sedan åkte hon tåg hem till Landskrona igen själv, MED byte i Mjölby! Hallbergs matriark number one I tell you.
 

De bortfallna deltagarna var med på FaceTime och det tyckte jag var så fint att jag totalt bröt ihop och inte återhämtade mig förrän jag somnade typ två timmar senare.
 
Och sedan åkte vi hem till förorten dagen efter och det var ju minst sagt sorgligt men det blir bra det också. Det mesta blir ju det.