/ Dravel /

And it is ALL I CAN THINK ABOUT

- Det bästa som hänt mig på länge är alla fina Facebookgrupper jag gått med i. "Alla storlekar är vackra", "Honey & The Bees", "Heja Livet" och "Power Babes" är platser där jag får ta del av tankar från helt vanliga TJÄJÄR från en massa olika ställen som skriver peppiga och fina saker om högt och lågt. Fantastiskt koncept.
 
- Idag köpte jag ett par jeans som jag faktiskt verkar kunna bära mer än tio minuter utan klaustro eller köldskador eftersom mina ben fryser ihjäl om jag har jeans i lägre temperaturer än fyra minus. Detta är lågt räknat mitt åttiosjunde försök att börja tycka om klädesplagget jeans. Funkar det inte den här gången kommer det aldrig att ske.
 
- Att jag köpte jeans grundar sig i en ytterst märklig och ganska dryg idé jag haft ett tag om att jag måste ha lite mer "vanliga" kläder. Jag har börjat på ett nytt jobb och det råder ingen uttalad dresscode men det känns så töntigt att komma i fleecetights, shorts och röd hoodie på när alla andra har välstrukna skjortor och kostymbyxor - och mest är det drygt för att jag måste köpa en massa nya kläder och det finns ju knappt någon jobbigare syssla i hela världen! Därför gick jag idag omkring på H&M:s Work-avdelning och tyckte att alla plagg jag såg var helt intetsägande och allt jag kunde tänka på var Beyoncés ord i början av "Hold Up"-videon: "I tried to change, closed my mouth more, tried to be softer, prettier, less awake" - och så kom jag på att jag aldrig kommer att lyckas bli en socialt kompetent person som har på mig anonyma kläder eftersom jag pratar alldeles för högt och tydligen inte kan köpa en svart skjorta eftersom "den är ju astråkig?", så det är ju ingen idé att ens försöka.
 
- Kolla vad fint the mighty Halvar skriver om betalväggen på DT som jag deppigt nog hamnat bakom!
 
- Min nya favoritpodd är "Februaripodden" med Ola Söderholm och Jonatan Unge. Män som pratar om sexuell... sårbarhet (om det inte är ett uttryck så borde det bli) och osäkerhet är alldeles för underrepresenterade i media. Så spännande och intressanta samtal.
 
- I veckan ska jag göra en spirometri, alltså mäta lungornas kapacitet eftersom jag haft mördarhosta varje morgon sedan vi kom hem från Grekland. Spirometri måste ta priset för det mest poetiska ord jag någonsin hört yttras inom sjukvården.
 
- Just precis i dagarna är det tio år sedan The Ark var med i Mellon med "The Worrying Kind". Tio år sedan. Där har man något att tänka på när man går och lägger sig denna söndagskväll.