/ Dravel /

Sho, börja blanda min drink

I fredags var jag på en frilanskonferens på en byrå jag skriver för. En av arrangörerna sa "Nu ska vi snart gå och köpa tilltugg, så om ni har något ni tänker skulle vara gott eller något speciellt ni vill dricka så bara säg till".
Två sekunder senare tog jag ton inför dessa tjugo personer och proklamerade att "Jo alltsååå jag har en grej, jag dricker varken alkohol eller kolsyra så OM det finns någon form av Festis eller juice eller något så skulle jag bli asglad!".
 
Här finns två olika sätt att se på situationen:
 
1) Jag var en helt vanlig människa som säger till om specialkost, för förutom Festis eller juice kan jag ju inte dricka något annat än vatten och förlåt mig alla arrangörer där ute men HUR JÄVLA KUL TROR NI DET ÄR???
2) Jag var en bortskämd 90-talist som ju faktiskt bara skulle mingla i en timme, vilket de flesta klarar att göra med just vatten som dryck.
 
Fatta mentometerknapparna och rösta... NU.
#1 / / Annika:

De frågade om ni ville ha något särskilt. Du svarade. Det är toppen! Ingen vill att du ska stå med ett glas kranvatten i handen.

#2 / / Fridah:

Annika: Eller hur, så kände jag i stunden men sedan när jag kom hem fick jag vargtimman och bara "okej... alla hatade mig eventuellt". Men om du tycker att det var vettigt vet jag att det var rätt! <3