/ Dravel /

On a Tuesday

Saker jag tänker på en augustitisdag 09.55:
 
- Jessi Kleins "You'll Grow Out Of It" är ungefär samma bok som Tina Feys "Bossypants" och Amy Schumers "Yes, please" fast ännu roligare.
 
- Adam är på väg till Way Out West där Birds ska ha dagsfest och allt jag tänker på är att jag
1) aldrig varit på Way Out West
2) aldrig varit på en dagsfest
3) faktiskt skulle passa bäst av alla i hela branschen på en dagsfest, jag som aldrig orkar vara ute längre än 00.00 skulle ju trivas som fisken.
 
- Om det skulle visa sig att jag har högt blodtryck tänker jag skylla allt på Pretty Little Liars. Varje avsnitt är så intensivt och musiken stegras så högt och alla vägar blir återvändsgränder och utzoomningarna i slutet är så brutala att jag varje gång "alloy entertainment"-loggan kommer upp kommer på mig själv med att dra en djup suck. Men det här är en av de bäst uttänkta serier jag följt. Jag vet fortfarande inte hur den ska hålla i sig i fem säsonger till, men den är så smart och just uttänkt hittills, så tiden får utvisa det. (Min viktigaste teori just nu är fortfarande att Ezra MÅSTE ha mer att göra med A än man fått veta hittills, det är helt orimligt att han skulle vara med så mycket utan någon annan anledning än att Arias pappa inte gillar honom.)
 
- "Tuesdays" med Burak Yeter och Danielle Sandoval är höstens perfekta jobb-låt.
 
- Igår glömde jag kortet hemma när jag skulle gå och handla. Det har inte hänt sedan typ 2011 och just därför tar jag det som ett hälsotecken. Det bevisar nämligen att mitt kontrollbehov tydligen kan klara av att inte packa ner kort, SL-kort, leg, powerbank och läppenna för att ta mig till Ica. Grattis Fridah, t-shirt kommer på posten.
 
- Podden "Parenteser" med Louise Winblad och Elisabeth Lindroth är så himla rolig och... storsint. De pratar så mycket om saker de är tacksamma för men som inte alla har möjlighet att få, utan att det blir "AMEN TÄNK PÅ BARNEN I AFRIKA!" över det hela (de har erfarenhet av missfall och pratar alltid om barn och graviditet ur den synvinkeln, det är så ödmjukt) och jag vill så gärna vara en tredje person i deras vänskap.

- En av de bästa sakerna med att vara egenföretagare och jobba hemma är att jag när som helst kan lägga mig på golvet i Barnet i två minuter och sedan jobba vidare. Så stel stämning när man gör det på ett kontor.