/ Dravel /

Jag har fått nog av P3

Jag har blivit så gammal, jag har nu i tre dagar försökt jobba med P3 i bakgrunden men jag klarar bara att lyssna i fem minuter innan jag klickar på mute för det är så dålig musik och störigt prat!
 
Såhär brukar jag i och för sig känna varje sommar på P3 för att det inte är de vanliga programmen och programledarna, absolut inte för att sommarvikarierna är dåliga (Hampus är ju en av mina favoritmän i hela Stockholm) utan för att det inte är röster jag är van vid. Jag måste anstränga mig mer för att "lära känna" nya programledare och då blir jag okoncentrerad på jobbet och då går det inte - men jag brukar alltid klara att lyssna på musiken.
 
Nu tycker jag att det bara är prat prat Tove Styrke prat prat prat Despacito prat nyheter prat prat Jag trodde änglarna fanns prat prat Jockiboi. Så tröttsam uppfattning, men what to do? Jag vill ju ha musiken och hålla mig uppdaterad för att veta vad jag, eh, jobbar med, men jag får sådan stress av att musiken är så... tråkig och samtidigt hetsig. När kommer revolutionen mot tropical house? Jag trodde den var på väg 2015 men allt går ju bara tillbaka. 

Det är hårdare än att jag nästa år gör mitt sista på SJ:s ungdomsrabatt och att jag då blir närmare 30 än 20, men det är bara att konstatera: Kanske är jag på väg ifrån P3:s målgrupp. 
 
Usch, jag måste ta ett tag och låta denna insikt sjunka in. Lämpar sig bäst på schlagerkvällen på Pride. Där är jag i alla fall inte äldst.
#1 / / Limpan:

Jag kan bara lyssna på spellistan som heter Brain Food på Spotify när jag jobbar. Så gammal är jag.