/ Dravel /

Med ryggdunkar, öl och X-Box för två

Jag är så lycklig för att #Girlboss av Sophia Amoruso har blivit TV-serie! Jag har nu sett de första fyra avsnitten och de är asroliga, som Juno fast utan graviditet! Boken "#Girlboss" är ju en av de bästa karriär-böcker jag läst och jag är så glad att serien - hittills - också är fantastisk.
 
Det är högst ett intensivt livspussel jag har nu. Molanders på Youtube, trettio Tvillingarna-böcker, Tre Kronor, #Girlboss OCH dessutom köpte jag ett XBox-spel i veckan så nu vill jag också ha tid för att spela Rayman Legends (om det finns fler spel som detta, Super Mario och Donkey Kong i ett, så please säg till! Jag vill bara spela gulliga plattformsspel där man ska hoppa på bossar och samla blommor eller hjärtan och sådant).
 
Jag hinner ju givetvis inte göra något av ovanstående eftersom jag har en Rihanna-tillvaro i några veckor till, alltså work work work work work work, men en målbild jag har är att i sommar ta tjugofyra timmar här hemma utan dator och telefon och bara läsa böcker och titta på serier nonstop i ett helt dygn. Ska ble.
#1 / / josefin:

hahaa gud, molanders gjorde mig så ARG minns jag, pga växte upp i alingsås och det är NOTHING LIKE de framställer det. och varför pratar tonårsbarnen i familjen göteborska om de kommer från sthlm?? rimliga saker att bli arg över i min värld.

jag är väldigt ledsen att meddela dig att jag fick ge upp rederiet förresten. livet kom emellan och det var för krångligt att hitta alla avsnitt på youtube. kanske en vacker dag.

#2 / / Fridah:

I KNOOOW, jag har också stört mig på göteborskan! Det är så extremt märkligt, båda barnen pratar en helt annan dialekt än stockholmska och ingen av vare sig föräldrarna eller farföräldrarna gör det! Så extremt konstigt! Men vad segt att Alingsås framställdes som något helt annat, här verkar det ju vara ett lite deppigt och ibland inskränkt samhälle men som samtidigt har värsta lyxvillorna och viktig musikkultur! Hur var det istället?

Ååh jag har verkligen ofta tänkt på ditt Reddis-tittande! Det är ju SÄMST att Öppet Arkiv inte funkar utanför rikets gränser, du går miste om så mycket bra! Kan istället tipsa om Varuhuset ELLER c/o Segemyhr! Älskar c/o Segemyhr och där finns alla avsnitt jättelättsökta på Youtube!

#3 / / josefin:

haha, mjo okej, när du beskriver det så låter det ganska spot on faktiskt... asås för mig är kullersten, frikyrkor och elaka tjejer som spelar handboll. det är torghandel och regn hela tiden och coola hemmafaster hos de rika barnen i kullingsberg (som jag aldrig var bjuden till pga jag var en himla outsider som lyssnade på kent och aldrig konfirmerade mig). värt att notera att jag inte bott där sedan 2010 så kan hända att det är annorlunda nu.

men hallåå c/o Segemyhr! bästa ju! älskade det när jag var liten. ingen aning om att det fanns på youtube. tack för tips!
<3<3<3