/ Dravel /

Don't be fooled by the blogs that I've got

Jag tänkte lista några av de bloggar jag läser för tillfället, började skriva och insåg att jag bara följer proffsbloggare! Jag måste skärpa mig, jag vill läsa fler bloggar av folk som inte har det som jobb. Giv mig tips.
 
I ALLA FALL, här är min dagliga bloggrunda:
 
- Andrea Hedenstedt
Jag tycker så himla mycket om Andrea Hedenstedt för hon är så VANLIG! Hon bor hos sina föräldrar, äter lunch på Vapiano, lägger upp recept på typ pastasallader och länkar till kläder från H&M och Zara. Jag har lyssnat på Andreas och Mathildas podcast sedan 2013 och jag tycker att hon är en så himla smart, rimlig och jordnära tjugoåring.
 
- Mathilda Lundqvist
Mathilda gör podden med ovan nämnda Andrea och jag gillar henne också så mycket. När de gick på gymnasiet berättade hon om hur mycket hon pluggade hela tiden, hon pratar ofta om hur committed hon är till sitt jobb och hela hon har en aura av vettighet och det är man faktiskt inte bortskämd med bland dagens INFLUENCERS. Jag vill vara kompis med Mathilda och Andrea.
 
- Josefin Knave
Josefin Knave driver en föräldrablogg och jag börjar ana ett mönster här men jag gillar även Josefin för hennes totala vanlighet. Hon är två år äldre än jag, bor i närförort med sin man och barn, hon har helt vanliga kläder, jobbar nu på Loppi men frilansade tidigare, hon skriver roliga och snälla blogginlägg och är varken söndersponsrad eller debattgalen. 
 
- PT-Fia
Det absolut bästa med PT-Fias blogg är "Dagens påminnelse". Det är inlägg som är just påminnelser om att vara snäll mot sig själv och om att inte låta krav ta över. PT-Fias blogg är den enda träningsbloggen jag läser, för den handlar om rörelse istället för träning. Det är stretchtips och hyllningar till att sträcka på sig och promenadpepp och allt utom squats och #aldrigvila.
 
- Josefin Dahlberg
Det finns massor av anledningar till att jag gillar Josefin Dahlberg men en av de främsta är bilderna från hennes hem. Hennes sovrum är det finaste rum jag någonsin sett och hela hennes lägenhet är så drömmig.
 
- Vanja Wikström
Vanja driver podden Josefin & Vanja med Josefin Dahlberg och det var via den jag hittade hennes blogg. Vanja är en rolig ORDVRÄNGARE som visar upp sin vardag som ägare av Glammom och mamma till asgulliga Iggy och hennes garderob är, trots att hon inte tycker det själv, fem plus.
 
- Blondinbella
Jag gillar verkligen Blondinbella. De senaste åren har jag, trots tvivelaktiga uttalanden, verkligen tyckt att hon varit en smart och bra person och jag tycker att hon växer för varje dag. Jag tänker på Blondinbella flera flera gånger per dag, när jag hör någon stor nyhet undrar jag vad hon ska skriva om den och när jag är ute och shoppar kan jag gå förbi ett plagg och tänka "hm, den här skulle Blondinbella gilla". Hennes blogg är en fin blandning av snabba morgonuppdateringar och långa listor med hennes reflektion över livet, jobbet och familjen. Isabella Löwengrip är en av de mest intressanta personerna jag vet.