/ Dravel /

My feet never touched the ground

Äe, det här funkar inte längre.
 
När vi var på Gotland i somras tyckte jag plötsligt en kväll att höger häl kändes som om jag trampat på en legobit. Det gjorde asont och var svårt att gå men jag misstänkte att jag råkat gå på någon vass sten eller något (vi gjorde ju knappt något annat än att gå promenader på den resan).
 
Nu är det tre månader sedan detta hände och det gör fortfarande så satans ont i foten om jag går längre än fyra minuter, och de senaste dagarna har det spårat. Jag köpte nya vinterskor (med foder på insidan!!! Köpte även vinterjacka som var en storlek för stor och har så stor huva att jag inte ser eller hör någonting när jag har den på mig, jag är så vuxen) i fredags och igår när vi filmade intervjuer i Uppsala skulle vi gå i tio minuter till bilen och sedan dess har det varit helt godnatt med foten.
 
Det gör så ONT att bara ens ha i den i marken, imorse när jag stod och försökte föra en normal konversation med en person vi jobbar med märkte jag att jag liksom zonade ut under delar av samtalet för att det var en sådan orimlig smärta i foten att jag inte riktigt kunde ta in vad som sades i diskussionen.
 
Vad beror detta på ens? Jag HAR ju inte trampat på lego och när jag söker på hälsporre verkar det inte alls vara såhär det känns.
 
Jag fattar ingenting, jag har aldrig varit med om något liknande. Fatta att i tre månaders tid känna att man går på lego. HU det är så synd om mig.
#1 / / Linnea:

Hej!!! Jag hade hälsporre för 2 år sedan och symptomen kan vara olika! Jag hade SVINont, typ som ett sår "i" foten. Kändes ungefär som att jag hade trampat på en (stor) legobit! Gå till sjukgymnast så kan dom säkert hjälpa dig!! :) och OM det skulle vara hälsporre kan jag rekommendera att köpa magnetsulor (finns på hälsokost, räknas som en naturmedicin typ) och lägga i skorna du använder! Det gjorde att min försvann! :) hoppas det blir bättre!

#2 / / Hanna:

Tycker att det påminner om min känsla av hälsporre ändå? Men du verkar ha mer ont! Jag typ tog massa fotbad, filade, masserade... Gud vad det låter som nonsens. Det funkade för mig, men som sagt, hade nog inte lika ont!

#3 / / Hanna:

Tycker att det påminner om min känsla av hälsporre ändå? Men du verkar ha mer ont! Jag typ tog massa fotbad, filade, masserade... Gud vad det låter som nonsens. Det funkade för mig, men som sagt, hade nog inte lika ont!

#4 / / Fridah:

Åh, det verkar ju inte vara helt omöjligt att det är hälsporre jag åkt på! :(( Magnetsulor låter ju rimligt, någon form av inlägg känner jag att jag måste börja med för detta håller ju inte! Och Hanna, jag ska LÄTT ta fotbad! Har inte vågat/kunnat eftersom det gör så ont bara av att sitta med foten i golvet, men om det är värme och vatten så kan det ju inte direkt göra någon skada! TACK för att ni tipsar om grejer!!! <3