/ Dravel /

Monday Tuesday anything you say

Måndagsreflektioner:
 
- Bieber-konserten i fredags var - oavsett playback och attityd - mycket bra eftersom Justin Bieber är en så märklig och spännande artist. Och "What Do You Mean?" blir fortfarande bara bättre för varje gång jag hör den.
 
- Jag tror inte att jag någonsin sett så många chokers som på Social Media Party i lördags.
 
- Frida Öhrns EP har så mycket potential och hon visar att inget har förändrats: Hon kommer alltid att ha Sveriges bästa sångröst.
 
- Alla som för en sekund trodde att jag levde upp till min ålder kan nu överge den teorin: Mitt nya favoritprogram är "Gissa låten" på SVT1 lördagar 20.00. Magnus Carlsson dansar disco och Claes Malmberg skämtar om sin ålder. LJUVLIG klassisk familjeunderhållning.
 
- Jag gillar ju inte att dissa saker på internet, men alltså: Jag förstår verkligen ingenting av "Flickorna" av Emma Cline. Jag hade fått helt fel bild av den men ALLA poddare och bloggare jag gillar har höjt den till skyarna och snackat om Augustipriset hit och utsålt Kulturhuset dit, och så köpte jag den på Bokis och läste klart förra veckan och kände ordagrant: Jaha? Den gav mig ingenting, jag fattar inte alls vad som vad som var så fantastiskt med den. Ställer samma fråga som Parken (åh, det var inte igår man citerade Parken): Vad var det som verkade så stort, vad var det som kändes så magiskt?
 
- Idag hade jag premiär för min julatröja (har velat ha den sedan augusti för att den är så varm och så fin men någon måtta får det ju faktiskt vara). Eftersom vårt kontor är så kallt har jag även asat dit ett paket värmeljus, och med dessa två saker i kombination hade jag riktig adventsfeeling på jobbet idag.
 
- På tal om det är jag klar med två julklappar. Min deadline i år är 30 oktober. Jag tycker redan att det brinner i knutarna.