/ Dravel /

Fixar mina naglar bara för att det är härligt

Egentligen tror jag att världen skulle bli en bättre plats om det bara var mer socialt accepterat att bära mörkblått nagellack när man uppnått en ålder högre än tretton år.
#1 / / Josefin:

ehh jag sitter här med mörkblått nagellack as we speak och undrar sedan när det inte var okej för vuxna? haha

#2 / / Fridah:

Josefin: Men JAG VEEET, jag undrar också det för jag hör det överallt?! Jag tycker att jag läser det och hör i både filmer och poddar att det verkar vara en "grej", att mörkblått nagellack och råttsvansar är något man borde ha lämnat bakom sig! Det är så deppigt för nu när jag börjat tänka på det har jag märkt att jag knappt ser mörkblått nagellack på någon annan än mig själv och att det kanske är sant, man kanske borde sluta med det om det ser oseriöst ut? Så HEMSKT för det är ju en så fin färg. Jag älskar det och vill aldrig överge det. Har även råttsvansar typ en gång i veckan och vägrar sluta med det också. Vi står tillsammans.

(PS. Med det här blogginlägget befäster jag ju kanske idén om att det är socialt oacceptabelt med mörkblått nagellack, kom jag på nu, för du hade inte hört det innan jag började gorma om det. Det var ju sämst av mig. FÖRLÅT <3)

#3 / / josefin:

jag älskar mörkblått nagellack ju. det är det perfekta alternativet när man känner sig goth men inte tillräckligt goth för att rocka svart. och råttsvansar? supergulligt ju. STAY STRONG!

#4 / / Annika:

Sorry Fridah men det VAR sämst av dig. Har aldrig någonsin hört talas om att NÅGON nagellacksfärg skulle vara bara för barn (?!). Varför reproducera sådant nonsens?! Typ som när Bloggkommentatorerna skrev om att jag hade livmoderhalscancer och ba "I don't care what everyone says, det är faktiskt inte bara slampor som får det!". SAY WHAAAT?!

...meeen jag gillar dig ändå. Alla färger är bra färger. Och det är inte bara slampor som har mörkblått nagellack!!! Kom ihåg det.

#5 / / Fridah:

Annika: Amen JAG VEEET, jag har på riktigt haft så dåligt samvete över detta! Så hemskt! Jag som tycker att det är jobbigt när folk exemplifierar utseenden med personer, typ "alla ser inte ut som Kim Kardashian" blir det ju lätt en "jaha, man ska se ut som Kim Kardashian"-känsla av det hela. Det var ju jättedåligt av mig att göra samma sak, så FÖRLÅT IGEN! Det var ju som sagt verkligen inte så jag menade, jag tycker bara att jag hört den åsikten på så många ställen och tyckte att det var så sorgligt så jag hoppas verkligen att ni förstår att jag inte menade att reproducera den!! Vill bara make it up to you both men jag vet inte HUR!

#6 / / josefin:

men fridaaaaahhhhh <3<3<3<3

#7 / / Annika:

Vi kan väl säga såhär: SHIT vilken tur att det bara var nagellack det handlade om! 😂😘😘😘