/ Dravel /

And we'll climb all over the balcony

- Min största besvikelse år 2016 är att helgintervjuerna i Resumé har slutat med punkten "Tjänar" i faktarutan. Erkänn att ni också bara läste dem därför.

- Igår läste jag klart "Liv till varje pris", vilket jag dragit ut på i ett och ett halvt år för att jag inte vill förlora Maj som ledstjärna i livet. Vad göra nu?
 
- Här är ett peppigt projekt jag håller på att starta och som ni mycket gärna får följa.
 
- På tisdag ska Frans äta hos oss. Anledningen till att jag bjuder honom på mat är endast för att han ska hjälpa mig bestämma vad vi ska ha för möbler på balkongen, som jag vill göra om i sommar. Jag vill ha både solsäng, stolar, bord samt en palm stående på golvet. Balkongen är cirka en kvadratmeter. (När jag skrev detta till honom i ett sms svarade han bara "Inte balkong, UTERUM heter det!!!!!". Det här bådar gott.)
 
 
#1 / / Lydia:

Uterum betyder livmoder på latin. Just sayin'!
(kan vara livmodern eller nån annan böjning men poängen är densamma!)

#2 / / Anna:

Alltså, den separationsångesten man fick efter sista Maj! Det var inte lätt. Jag tröstade mig med roliga ungdomsböcker och Hausfrau av Essbaum. Det är visserligen en helt annan sorts hemmafru, men den var väldigt bra. Dock ej upplyftande, men det var ju inte Maj heller.

#3 / / Fridah:

Lydia: Detta ska jag meddela Frans DIREKT!
Anna: Men visst fick man?! Jag försöker trösta med "Livet går vidare" av Karin Wahlberg som också är om 50-talet, men det är ju inte samma SAK! Inget kan fylla tomrummet efter Maj!