/ Dravel /

Vi skålar för en midsommar till

Såhär var min midsommarhelg:
 
 
Plockade en Färjestad-bukett i Kvarnsveden. Såklart.
 
 
Vi väntade på att liljeholmsgänget skulle komma och himlen såg ut såhär. Eftersom jag fortfarande kan noll redigering är det givetvis no filter. Förstår ni hur djupt man andas när man vistas i detta?
 
 
Midsommarblomster i skolskenssnår och Kate gjorde nail art.
 


RELATERAR.


Mamma och Caesar snackade fotboll.

 
Sedan var det dags för picknick på Granberget. Det här är Leksands slalombacke, som alla som gick i åttan på Åkerö skola våren 2007 skulle VANDRA uppför som något slags skolprojekt - på natten. Så märklig grej, men man fick ledigt dagen efter så vi tyckte väl att det var okej att trötta ut sig någon timme för att få en hel dag att hänga på Bilddagboken och dregla över bilder på Lasse Lindh. (Ännu oklar om dagens åttor också gör det.)
 

Långt ner i backen sprang barnen omkring och lekte och det var så idylliskt att man blev helt rörd. Fulla med sommar och bena fulla med spring osv.


Johan vaktade en camera shy Vilda. 
 
 
Och den andra Johan grillade och detta är förmodligen den typ åttonde bilden jag har på Johan där han står själv vid en engångsgrill på midsommarafton.
 
 
Kate posade som valfri modebloggare 2008 <3 
 
 
Lisa hade gjort en helt ORIMLIGT god tårta.
 
 
Sedan var det Gropen-myz. Så fint att vara där med barn, för första gången ever.
 
 
Och för första gången ever var kvinnor med och reste midsommarstången! 2016! Jag tror jag älskar dom där jag kommer från.
 
 
Caesar går på fotboll och har blivit värsta Messi/Zlatan/Schelin/Marta/Boateng/Ribery/Guidetti/vaddenuheter, och Oskar lärde honom en massa TAKTIK och han dribblade bort mig totalt. Ni ser ju.
 
 
Sedan hade Lisa och moster, 27 och 44 år, sönder varsin gren på ett av träden och där känns det väl rimligt att avsluta den här rapporteringen.