/ Dravel /

Jotack såhär är det

Alltså det är sådana crazy days här i WOBRO nu så du anar inte Mario, som Linus Wahlgren hade sagt. Jag skriver att-göra-listor i all oändlighet och för varje grej jag stryker över dyker tre till saker upp.
 
Igår kväll jobbade jag till 22.45 (jag brukar lägga mig ungefär prick 21.30), läste en tidning och satt sedan uppe till 00.15 för att jag tyckte att jag var oproduktiv om jag gick och la mig när jag hade så mycket kvar att göra - men jag kunde ändå inte förmå mig att faktiskt GÖRA något av det. Jag ba satt kvar i soffan och stirrade på Musikhjälpen - som dessutom stod på mute - och tänkte på att jag måste resa mig och ta tag i grejer, men det kunde jag inte.
 
I onsdags när jag kom hem från Alcazars shåww på Hamburger Börs (det freakin' bästa jag sett på länge, de ÄR verkligen Sveriges mest kompetenta popgrupp) var klockan typ 23.30, och då fick jag ett bryt på att "det är så stökigt" i lägenheten (vilket är helt och hållet mitt fel för jag har ställt kassar med julklappar och böcker prick överallt) och då började jag röja undan samtidigt som jag blev TVUNGEN att torka av spisen med Mr Muscle för såhär kunde den inte se ut och om jag inte gjorde det direkt skulle jag behöva göra det morgonen efter och det skulle ta ALLDELES för lång tid (två minuter) och dessutom måste jag ställa upp alla nya böcker jag tagit hem från kontoret i bokstavsordning i hyllan, vilket jag aldrig gör men som nu plötsligt var en fråga om liv eller död.
 
Vem har jag blivit ens?! 
 
Fast jag har förmodligen inte blivit någon, för jag vet ju att det är en fas. Det är crazy days med allting för tillfället (i söndags vrålade jag "alltså JAG IDAG!!" till Oskar när Alva i "Tre Kronor" fick detta breakdown för jag har aldrig kunnat relatera såhär starkt till Alva) och det är ju ALLTID såhär precis före jul, min inre Lotta Björn-Tegebrandt kommer fram precis som hon gjort de senaste åren och så hälsar hon på några dagar och i samma sekund som tåget rullar ut från Centralen går det över.
 
Så nu ska jag fortsätta kryssa grejer på listan och sedan åka och hämta K & Cae (alla syskon borde ha så coola namn, "Lisa och Fridah" var inte så häftigt) och sedan är det Kent! Allt blir bra.