/ Dravel /

I got Johnny one MONTHS ago!

Saker jag eventuellt borde göra den 22 december när jag måste åka till tåget om fyra timmar:
 
- Sätta rätt etiketter på julklapparna eftersom jag redan satt ett av rimmen på fel paket
- Skriva klart den sista jobbgrejen
- Handla
- Skriva krönikan till nästa vecka så jag slipper göra det framför Kalijanka
- Styra om packningen (systemkamera, gameboy OCH Harry Potter 4 kanske inte behöver ligga i samma tygkasse)
 
Saker jag gör istället: 
- Youtubar Agnes vinst i Idol 2005
- Googlar haremsbyxor
 
Men jag är ändå den största lifehacker jag själv känner. Jag tänkte för två veckor sedan att det värsta med att åka hem från Leksand efter jul - och ha asat alla väskor hemifrån till tåget, baxat upp allt på bagagehyllan, bytt i Borlänge och upprepat proceduren, gått av tåget i Stockholm, fyllt på SL-kortet, asat ner bagage + sig själv till gröna linjen (VARFÖR finns det ingen rulltrappa ner till Hässelby-tågen?), åkt en halvtimme, gått in i porten, väntat på hissen och klivit över två veckors post - är att BEHÖVA GÅ OCH HANDLA MAT. Det blir alltid minst tre kassar för man har ju noll grejer hemma efter två veckor och... jaa, jag tycker faktiskt att vi alla ska stanna upp nu och skänka en tanke till mig och hur fruktansvärt jobbigt mitt liv är för att jag måste utsätta mig för detta. Men ni fattar ju.
 
I alla fall. När jag tänkte på detta kom jag på en grej jag inte fattar att jag kommit på först nu, den sjätte julen jag åker hem: VI KAN JU FRYSA IN MAT.
 
Så i veckan gjorde Oskar köttfärssås, och nu ska jag bara handla spaghetti och havregryn och sådant som kan stå i två veckor, så kan vi komma hem till pasta bolognese och gröt till frukost och så handlar jag dagen efter att vi är hemma. 

Hela julen känns tjugo gånger lättare tack vare den här idén. Bra, mig själv.