/ Dravel /

Hela allmänheten ska dela härligheten

Idag har jag och Oskar julpyntat läggan! Till tonerna av Phil Spectors julskiva (jag fick inte höra Absolute Christmas) rände vi omkring här hemma och satte upp så mycket pynt det går att sätta upp i en etta på fyrtiotvå kvadrat.
 
Det är kanske lite stökigt och dammigt på bilderna och de enda intresserade av detta är eventuellt min familj men i alla fall, SÅHÄR BLEV DET:
 
 
Rödvit ljusslinga plus gran plus ceriserosaglittrig ljusastaoge från moster.
 


Glitterslingor som vi inte hade någonstans att hänga upp men som jag vägrade låta gå till spillo.



En bra grej med att ha loftsäng är ju just när man julpyntar och kan vira glitter runt stegen. Ska använda det som pitch när vi säljer lägenheten.
 


(Som sagt, jag hade ingenstans att göra av dem, så innerdörren är väl alltid, eh, ett bra alternativ.)
 
 
Random julkulor everywhere.
 


Den här slingan har vi i och för sig uppe året runt, men den är liksom extra fin när allt annat också är pyntat. Lägg märke till Kittys rosettdiadem ovanför gardinerna.
 


Här är vår kitschhylla! De två översta planen ser exakt likadan ut oavsett årstid, men jag tycker att de är så fina så jag ska berätta om allt: Katinka - lyckokatt från Lisa, rubriks kub - snygg, doftljus - från mamma, glitterhockeypuck - julklapp från Sophia 2013, glitterrobotar - köpta till mig själv i julklapp 2013, tärning - slöjdverk från Oskar 19någonting, Tintin-bokstöd - födelsedagspresent till Oskar från Soph.
Nästa rad: Silveruggla - födelsedagspresent från mamma och pappa, uggleljus - samma, glitterugglor - inflyttningspresent från mamma när vi köpte lägenheten, ljus - från mamma, julgransugglor - julklapp från mamma och pappa, glitterälg - typ min käraste ägodel i lägenheten, gul kanin - tio spänn på TGR, uggleljus igen. Tomtarna längst ner är julklappar från bekanta till familjen och jag tycker de är såå gulliga, och Spice Girls-böckerna är RARITETER från 1997.
 


Vi har ju som sagt zero plats att ha pynt på så detta tycker jag var en ytterst kreativ lösning.
 
 
Och detta.
 


Och här är närbild på årets gran! Plastgran och glitter från typ Rusta 200....6 (?), julkulor från Jysks mellandagsrea, donut i present från Lisa. Julgransfoten hittade vi inte (normal grej att tappa bort) så jag fyllde pärlor i ett högt Nalle Puh-glas och satte i granen där och kände mig smart och påhittig som Elsa Billgren tills jag upptäckte att om man så mycket som TITTAR på granen så välter den. Så kom inte hit innan januari, ni får bara se den på bild.



Sedan satte jag i kontakten till ljusslingan och det var verkligen ett Ett Päron Till Farsa-moment, jag vrålade "alltsååå KOLLA!" till Oskar och sedan åt vi pepparkakor och såg Harry Potter och jag satt och möz över vilka fantastiska ögon för inredning vi har. Ungefär. 
#1 / / Anonym:

I love it!!

#2 / / Moster:

Alltså det var jag som var anonym , glömde ...

#3 / / Fridah:

Moster: Hemliga Arne!

#4 / / Anonym:

Lycko katten är ju från mig!

#5 / / Anonym:

Och det är ju kingen, hon som köpte upp rustas hela jul-avdelnings-mellandags-rea till dig när det ändå bara var att ta;)

#6 / / Fridah:

Kingen: Guu trodde jag hade skrivit det, SORRY!!!