/ Dravel /

And it sure feels good

Nu är det lite sega dagar, tunga ben, opeppiga morgnar, trötta ögon.  Därför lånar jag PT-Fias lista över 14 grejer som får mig att må bra:
 
1) Bada i pool
Vanlig pool på spa, bubbelpool, varmvattenpool, det spelar ingen roll, finns det pool så badar jag, punkt.

2) Zumba
En timmes dans med ASPEPPIGA tjäjär till allt från "Run the world" till "Timber" till "Shake señora", det är seriöst det roligaste jag vet.
 
3) Läsa böcker
Jag vet verkligen ingen enklare avkoppling. Inget wifi, ingen utrustning, inga pengar, bara handlingen. SÅ BRA.
 
4) Måla i målarbok
Mitt bästa köp den här hösten var två målarböcker, en med Mimmi Pigg och en med Hello Kitty. Jag sitter med dem hela tiden medan vi ser på Rederiet, och så målar jag i allt glada och fina färger.
 
5) Köra bil i Leksand

 

6) Gå promenader i Hässelby
 
 
 
 
7) Äta choklad och läsa tidningar i soffan
VeckoRevyn, Plaza Kvinna, ELLE, Amelia, får jag bara ett månadsmagasin och lite choklad så är min drömkväll gjord.
 
8) Sova mitt på dagen
 
 
 
9) Bada på Maltesholmsbadet
Sommar, sol och vår neverending strand här i WOBRO, det är a few of my favorite things.

10) Att komma hem sena kvällar efter events eller Pride
När man stått upp en hel kväll och äntligen kommer hem ganska sent och så kan man svepa en hel vattenflaska och två mackor och en yoghurt och sedan somna helt matt i hela kroppen och veta att man är ledig på morgonen, det är ett äkta Musik Non Stop-suck-moment (alltså "aaaaaah" ni vet.).
 
11) Ligga i soffan PÅ Oskar och titta på Rederiet
Eventuellt något jag borde sluta med men jag vill helst lägga mig ÖVER Oskar eftersom jag alltid fryser så satans mycket.

12) Måla naglarna
Min söndagshöjdpunkt: Rederiet på TV:n och nail art under tiden.

13) Sms:a med Sophia
Våra sms borde bli en bok. De är alltid minst 600 tecken långa och ASROLIGA och när folk ser mig bläddra förbi min konversation har det hänt både två och tre gånger att de undrar VEM i hela friden jag skriver sådär långt till. Jag svara alltid på Sophs sms sist av alla för att jag vägrar skicka bara typ "Hahaha" till henne, det måste läggas ner tid och kärlek på det och det måste bli bra.  
 
14) Vara med djur