/ Dravel /

I can't help but dreaming of sitting by myself watching everyday lives

Nu har jag och Oskar snart sett klart alla säsonger av "Varuhuset". Härmed ska vi alltså börja på en ny serie. Frågan är bara VILKEN?

Det lutar just nu åt "Svenska hjärtan" eftersom jag vill ha en svensk såpa som utspelar sig mellan sent 80- och tidigt 90-tal, men den har hård konkurrens av dessa som det också står mellan:
 
1) "Rederiet". Jag vill SÅ gärna se denna för jag var ju precis för liten för att se den när det gick, men 318 avsnitt är ju faktiskt lite i längsta laget. Dessutom finns det bara på Öppet Arkiv och jag hatar att streama TV (streamingen är det mest överskattade jag vet för det FUNKAR ju aldrig lika bra, det hänger sig och hackar och buffrar och så måste man gå fram till datorn så fort man ska höja volymen eller pausa och då blir man distraherad och tänker att man lika gärna kan skriva det där mailet när man ändå är vid datorn och så är det kört).
2) "Nya tider". Den svenska såpa jag mest av allt vill se om, men den verkar inte finnas någonfreakinstans.
3) "Tre kronor". Verkar mycket bra och i perfekt tid rent scenografimässigt, men... man vet ju hur det slutar.
4) "Skärgårdsdoktorn". Den verkar ju mysig och så men miljön verkar ju vara, eh, skärgård och inte typ kontor som är hälften av anledningen till att jag älskar "Varuhuset".

Dessa beslut alltså.
 
PS. Kom inte och hetsa om "Breaking bad" eller något sådant, det ska vara minst tjugo år gammalt och gärna innehålla typ Gunnel Fred.
#1 / / Mia:

Har nyss sett om Skärgårdsdoktorn. Älskar den! Även Rederiet. Men som sagt, man får se det som ett större projekt.

#2 / / Anonym:

Vita Huset!