/ Böcker /

Det finns så mycket inviter om våren, bara att välja och vraka

Åh, igår fick jag hem "Lex bok" av Sara Kadefors, "Under Vintergatans alla stjärnor" av Camilla Davidsson och "Ett så starkt ljus" av Lyra Ekström Lindbäck från fina Pocketförlaget (tack Pocketförlaget!).
 
Nu står jag inför det mycket lyxiga problemet: Vilken ska jag börja med?

Förutom dessa konkurrerar nämligen även "Eld" av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren, "Partyprinsessan" av Meg Cabot (ska köpa de tre sista prinsessböckerna på Amazon för de FINNS ingenstans på svenska) och "Folk av en främmande stam" av Louise Boije af Gennäs om min uppmärksamhet.
 
Den enda anledningen till att jag inte kastar mig över den sistnämnda är helt enkelt att jag vill vänta med den så länge som möjligt för att jag vill att den ska ligga kvar och vänta på mig. Det är som att ha ten million dollars stående i bokhyllan. Som en mycket dyr flaska champagne som inte får öppnas förrän på bröllopsdagen, ungefär.
 
I've got 99 problems och att välja bok att börja med är alla.