/ Dravel /

Dark blonde hair and tight blue jeans

Idag var jag ute på SHOPPINGRIDE i city och döm om min förvåning när jag såg att H&M sålde denna t-shirt (som var lite mindre skrynklig när jag köpte den)!

Jag kastade mig såklart över den och tyckte att den var både fin och rolig. Frågan är bara exakt när det kommer att skapas en debatt kring hur mycket H&M egentligen bidrar till feminismen och om vilket hyckleri det är att sälja den här tröjan.
 
Då kan jag redan nu säga att jag tycker att det är asbra att H&M gör en sådan här t-shirt eftersom folk som inte vill kalla sig feminister som handlar där kanske får sig en TANKESTÄLLARE när de plötsligt ser att till och med mainstreamens mainstream-kedja slår ett slag för feminismen.

Tyvärr fick jag ett ryck en timme senare och köpte ett par JEANS på Gina Tricot som var så tighta och lågmidjade att jag sa till Oskar att jag "köpt en svampinfektion". Varför jag 

1) köpte jeans
2) på Gina Tricot
3) som var tighta och hade låg midja

vet jag inte ens. Jag misstänker att det var för att jag vistats i klädbutiker i två timmar och alla på alla affischer och reklampelare hade jeans istället för klänningar och att jag därför blev övertygad om att "det kan ju vara bra att ha ett par NÅGON GÅNG".

Att göra:
1) Leta upp kvittot
2) Krossa patriarkatet