/ Dravel /

Väntar på bussen, väntar på helgen, väntar på livet, det har jag gjort i tjugo år

Saker jag längtar till nu: 
 
1) Bingolottos uppesittarkväll den 23 december
2) Att gå till Birch Road efter julamaten och klapparna
3) Nyår med familjenmostercicijohanochlucas
4) Mellandagarna
5) Min och pappas Tällbergsrunda på julafton
6) Vår 160-säng i läggan 
7) Badkaret
8) Alla katter och hundar
9) Min bil
 
Jag är så himla otålig dessa dagar. Jag tycker att allt tar sådan TID och att allt är tråkigt. Jag väntar på svar från en grej jag verkligen vill ha svar från, jag väntar på att få åka hem, jag väntar på att använda alla mina kläder i helgen så jag kan tvätta dem innan vi åker, jag väntar på allting.
 
Varför blir jag såhär varje år? Jag vill liksom bara att det ska vara jul prick NU för jag orkar inte sitta och vänta - TROTS att decemberdagarna före jul ju är en av mina bästa tider på hela året. Jag tycker att det är så mysigt när jul och nyår fortfarande ligger framför en, i samma sekund som jag vaknar den 1 januari blir jag helt sänkt av vintern, men just nu tycker jag bara att allt är fint.
 
Och då är min fråga: Borde jag inte stanna upp och njuta av de här veckorna när det snart kommer att komma tre månader av iskyla i väntan på absolut ingen jul alls? Svar: Det borde jag ju eventuellt. Men tyvärr är jag en idiot, så istället för carpande av diem: Hets.

Igår botade jag i alla fall otåligheten med internetfri kväll. Lyssnade på Ofiltrerat och P3 Dokumentär (det räknas inte till internet om man bara lyssnar på en podcast tycker jag) medan jag la pärlplattor och målade i målarboken i två och en halv timme. Och ikväll är det massage. Allt som är något annat än att hänga på Facebook är i alla fall bra.