/ Böcker /

Inte Sveriges rap Don men klippt och skuren som boss

Efter att Sophia Amorusos bok "#GIRLBOSS" kommit ut har jag läst en hel del om den och om hur bra den ska vara och hur cool Sophia Amoruso ska vara och jag blev inte alls besviken.
 
Sophia Amoruso är grundaren av klädsiten NastyGal, som började som en Ebay-försäljning av vintageklänningar och som nu vuxit till ett giant företag med 200 anställa. I boken berättar hon sin historia från uttråkad highschool-elev till VD och chef över en massa anställda, eller som hon själv kallar det: Girlboss.

 
Jag blev extremt inspirerad av den här boken. Jag tog till mig av alla tips och på vissa ställen kände jag att Sophia Amoruso är min soulmate. Hon skriver om hur hon haft flera olika jobb och tyckt om alla på olika sätt men insett att hon inte är speciellt anställningsbar utan passar bättre där hon får bestämma själv över sin tid och sina uppgifter, bland annat genom att ha en kundtjänst där hon får MAILA kunderna istället för att möta dem face to face.
 
Man kan tycka vad man vill om sådana här karriär-självhjälpsböcker, men den här sommaren har jag varit väldigt insnöad på sådana och jag har inga problem med dem. Jag lär mig något för varje gång jag läser en sådan och jag känner att allt som lär kvinnor hur man agerar i positioner de inte är så vana vid att ha är bra.

"#GIRLBOSS" får fyra av fem Amor Amor-parfymer.