/ Dravel /

You say Frans and I whistle


Fanny undrade om det var Transfrans som vi var och myzte hos i onsdags och svaret är ja! Därför bjuder jag nu på en tillbakablick från mitt och Frans myz genom åren!
 


Vi lärde känna varandra 2010 när jag mailade honom och frågade om han ville vara med och skriva ett kapitel i tonårsboken, och fick svaret "Jag som alltid har älskat dig!". Han skrev ett kapitel om mode som var helt fantastiskt.
Sedan visade det sig att både han och jag skulle på Blondinbellas releasefest för Egoboost och då träffades vi live för första gången! Två nervösa blogg-tonåringar som åkte till Stockholm endast för ett event och som mest kände oss lite bortkomna bland alla häftiga större bloggare. Det var en fin kväll.



Se så söta vi var! Helt ovana vid att fotas på värsta VIMMELBILDERNA och på grund av obekväma strumpbyxor ser det mest ut som om jag står och stretchar. Hrmpf.



Här är vi på ett annat event, 2011! Katerina Janouch släppte en bok och under min praktik på Skugge & Co hade jag letat upp bloggare i Stockholm som vi kunde bjuda till releasen. Dock var jag mest irriterad på min obefintliga känsla för STYLE, man var typ tvungen att ha på sig jackan hela kvällen och min rosett matchade ju inte alls - och tankarna på det fick ta över en hel kväll. Skönt att man hade perspektiv.



Och så släpptes tonårsboken! Jag skulle vara med i Gomorron Sverige och prata om den och researchern frågade "tror du att det kanske finns någon av skribenterna i boken som kanske skulle kunna tänka sig att vara med?" och jag ba "ja MÖJLIGEN KANSKE". Så Frans kom hit, såg Mean Girls, åt pizza, sov och gick upp 04.30 för att åka till SVT...


.. och på väg från studion tog jag denna! Samma looks, samma poser, samma trötthet. Dock var jag lite besviken eftersom vi bestämt att vi skulle få in ordet "höstmys" i intervjun på något sätt, men tyvärr fick vi aldrig någon fråga där det passade in. 
Tyvärr (eller kanske tack och lov) har klippet raderats från SVT.se nu eftersom det är typ tre år sedan, annars hade ni fått se när vi hängde med Alexander Norén och gav tips till tonårsföräldrar.

Och nu jobbar han och Oskar på samma jobb och de myzer tillsammans varje dag. Tur att jag i alla fall får myza med honom ibland när han kommer hem till oss och äter diva meal.
Och tur att vi sms:ar ibland:




 
#1 / / fanny darling:

åhh vad kul!