/ Dravel /

I think of Paris and it's abundance and grace

Nu har ju jag kommit hem från Paris!

Vi bodde hos Oskars myziga brorsa Jonas och hans myziga sambo Sona, och såhär såg det ut.
DOCK 1) Ni får ursäkta att bilderna är olika stora men jag upptäckte det för sent och eftersom jag har en cantadoukyckling att SVÄNGA IHOP snart så får det vara så.
DOCK 2) Detta inlägg är eventuellt bara intressant för typ mamma, men jaja.

 
Det började på Arlanda med att Oskar drack semesteröl och jag åt semesterpannkaka. 



Efter att jag tyckte att det var så satans obehagligt att flyga vilket gjorde att Oskar höll mig i handen och sa alla oneliners från serier vi någonsin skrattat åt (<3) kom vi till slut fram! Vi åkte pendeltåg hem till Jonas och Sona och jag blev helt imponerad av att Oskar beställde biljetterna på franska! Mycket coolt if you ask me (som enbart vill avsluta alla meningar med "guichie guichie yaya dada".)
 


Eeyo, eyo, eeyo, eyo, eeyo, eyo, eeyo, eyo.



Så började turistandet. Här var ett STAR CASTLLLLLLE.



Vi hittade en promenadväg vid vattnet och satt där och stekte i solen och jag vrålade "SÅ MYCKET LEVNADSEFFEKTIVITET!" och ville stay there for a million years.
 


Pepp_tjej_92.

 
Matriarken.



Vi hittade den här bron med en miljard lås som ska symbolisera evig kärlek! Och det kan man ju tycka är töntigt och cheesy och sådant men jag tyckte det var så HIMLA vackert.


Kolla liksom!


Efter JORDENS svettigaste promenad vid Louvren kollapsade vi vid en fontän. 



Matriarken numero dos.
 


Sackrrrikööööör! Jag visste inte att Oskar hade bestämt att vi skulle dit och det var typ fjorton trappor som var trehundra meter styck ungefär, men när vi väl kom fram var det SÅ HIMLA VÄRT det.



Se bara!



Jag var så varm att mina glasögon halkade omkring på näsan, men i fleecestrumpbyxor och klänning är det inte så lätt att klättra upp för hundratusen trappsteg. Men jag ser lite ut som Olive i Little Miss Sunshine och det är ju alltid roligt.
 


Sedan myztze vi i Montmartre! Vi hamnade på en mycket suspekt gata där typ alla ställen var sex shops och strippklubbar och sådant, sedan hade typ alla mina vintageaffärer stängt eller så var det sådana ställen där en klänning kostade 450 euro eller så hade de helt enkelt inget som passade mig så jag höll på att ge upp, men så hittade jag ett par korallblå glitterskor (jag kommer ALDRIG att kunna förklara hur vackra de var) och blev glad igen men då fanns de inte i min storlek och då ville jag lägga mig ner på marken och skrika.
MEN så hittade vi en affär som hette Episode och som var precis som Beyond Retro och då gick jag nuts! En paljettjacka, tre par tights och ett par blåa Converse, allt för ungefär sjuhundra spänn. Mycket economista.


Vi följde såklart Teklas tips och gick in här och det var helt MAGISKT! Jag fastnade framför Young Adult-hyllan och ville aldrig lämna stället.


De här stolarna som finns i tunnelbanan i Paris måste jag skaffa hem på något sätt.


På lördagen gjorde vi en heldagsutflykt till Normandie! Det var, som ni ser, SJUKT höga backar/berg/klippor att vandra uppför!


Så himla häftigt!


View from the top.



De där svarta prickarna trodde jag typ var fåglar tills jag insåg att det var människor och att vi var jättehögt upp.

 
Oskar blickar ut över horisonten.



Powerposande är det nya Netflix.
 


Jag var så himla stolt över att jag orkade gå uppför alla de här backarna och inte bröt ihop och krävde att vi skulle lägga ner projektet. Eventuellt är det som Jonas sa: "Maybe all the zumba has payed off".
 (Dessa tights var ett av resultaten från Episode-shoppingen, jag blir så GLAD av dem!)



Turistmyz.



Sedan åkte vi till en göllig hamn. Sona fotade, Jonas däckade.


Merry-go-round. Så himla fin.



Dagen efter var jag så trött i benen och ryggen att jag, som vore jag en Mama-läsande tvåbarnsmorsa, bestämde mig för att ta mig lite EGENTID. De andra gick till en park i närheten och jag stannade inne och läste oavbrutet en hel eftermiddag. 



Sweet Sona.



Sista kvällen åt vi FONDUE! Jag blev helt extas, det var helt sjukt gott! 



Jonas var fonduefokuserad_kille_80.


Såhär såg all mat och alla såser och sådant ut och sedan gick vi hem och dagen efter det drog vi hem till Stockholm och fick nödutgångsplatserna på flyget hem. SOFT.