/ Dravel /

Ett tåg där de lata och kloka funderar i kör över vart de ska åka och över vem som kör

Sedan allt det här med Kristian hände så har så mycket känns så meningslöst. Jag ba "okej Hanne Kjöller har skrivit lite faktafel i en bok om faktafel, är det värt att driva en häxjakt för det?". "Jaha så ni orkar engagera er i vad som sägs på Bokmässan, är det viktigt på riktigt?" och så vidare och så vidare.
Och när man tycker att allting som är aktuellt för tillfället är helt ointressant så är det ju svårt att skriva kolumner. Så vad gör man då? Jo, man debatterar om hur tråkigt det är att debattera.
 
I veckans Metro gnäller jag över vilket kasst perspektiv som syns i så många diskussioner (som det här med vem som får uttala sig i vilken debatt) och om hur trött jag är på egofixeringen som har eskalerat den senaste veckan if you ask me.
 
Dessutom nämner jag det här med att folk som råkat uttrycka sig för fort och ogenomtänkt per automatik blir elaka människor. Allt som inte till etthundra procent stämmer överens med den feministiska ideologin ÄR inte kvinnohat. Det behöver faktiskt inte vara svårare än att alla inte umgås med röda människor som älskar att diskutera sådana här saker, att alla kanske inte läst Nina Björk eller att alla helt enkelt inte ser alla samband som vi tycker är uppenbara.

Och det är ju surt, men så enkelt är det. Feminismen vinner ingenting på att säga att alla som tycker att barnfria caféer är bra är kvinnohatare som vill att alla kvinnor ska stanna hemma vid spisen och inte vistas i utomhusmiljöer.

Jag är så matt.

Här är i alla fall kolumnen.

Själv ska jag mest sitta här och vara nöjd med att jag idag vågade testa crosstrainer på mitt gym. (Jag var DEN ENDA som var på plats inför lunchdanspasset så ledaren sa att jag kunde få instruktioner för maskiner istället, och jag provade crosstrainern och det var ju inte alls det minsta läskigt! Tänk om jag vetat det tidigare, att med Peggy Lejonhjärta i lurarna kan jag stå där och svetta ner hela lokalen när jag vill, utan att skämmas för det! Grejer det.)