/ Dravel /

I skolkatalogen bar du tatuering

Såhär äre: Igår kom jag på att jag ska tatuera mig! Längre fram, inte nu. Förhoppningsvis inte ens snart, faktiskt. Men jag ska i alla fall det och nu har jag stora funderingar på vilket typsnitt det ska vara.
 
Det ska vara en text på tre ord (nej, inte "rim och reson"), men jag vet inte hur det ska se ut. Jag är inne på att fortsätta på mitt standard, alltså Helvetica, men det vore ju kanske lite tråkigt. Jag vill inte ha skrivstil för det kan så lätt se så tacky ut, jag kan liksom lika gärna skriva något på latin i så fall. Det ska inte vara några mönster eller så runt det utan bara plain text, typ som Caros tatuering ungefär. 
 
Vad finns det för fina tatuerings-typsnitt? Jag googlar och hittar antingen bara vanliga typ Arial eller just skrivstil.
 
Det känns som att hela min bekantskapskrets är tatuerade, så ni borde ju ha koll: Vad finns det för fina typsnitt som ser ut ungefär som Caros men inte riktigt (hur mycket jag än beundrar henne så vägrar jag vara så copycat att jag till och med snor hennes tatuering)? I stil med hennes och Helvetica ungefär. Var letar man ens? Hit me!
#1 / / Anonym:

Jag ä l s k a r Courier New. Men det är kanske inte riktigt det typsnittet du letar efter?

#2 / / Marit:

Calibri. Jag ska ha en sur Lilla My på vänstra handleden. I sinom tid. Har du förresten sett Gagnef style? Faktiskt fantastiskt kul. Ska du stalla hÄer?

#3 / / Sophia:

Ta dig en titt på Futura Bold, Gotham och Bebas Neue tycker jag (: