/ Dravel /

Jag vet vad dom sagt, vill inte ändra debatten

Hej hej hallå dagboken, jag är uppe i Dalarna och fattar inte alls hur folk har tid eller ork till SOCIALA MEDIER.
 
Igår när jag la mig kollade jag igenom feeden och kände bara "eh, genus, rasism, miljön, vad är det ens och varför har ni tid till det?". Alltså det är ju fint att kampen aldrig stannar och sådär, men såhär under helgen är jag är helt borta från allt som har med DEBATT att göra. Hur orkar folk hålla på med det på julafton? Nyss läste jag att Zlatan tydligen uttalat sig korkat om damfotboll och när jag fick veta det så hade det typ redan hunnit skrivas ledarkrönikor, sändas ett avsnitt av Debatt samt skapats ett Facebookevent om denna fråga.
 
Jag fattar inte hur ni hinner. Detta gör jag under jul: Ligger i soffan hos mamma och pappa, bondar med Lisas hund, myser med Oskars familj, äter choklad, spelar Bingolotto, sover till halv elva, ser Klappjakten, badar, myser med Jonna och Knut (två helt amazing personer), ger julklappar från Ung Cancer och Cancerfonden, kör runt Siljan, ställer ljus i minneslunden på Norra Griftegården.
 
Dessa dagar orkar jag inte fundera över vad Zlatan EGENTLIGEN menade med sitt uttalande (där har vi en oerhört svår nöt att knäcka, vad menade han med att säga att man inte kan jämföra damfotboll med herrfotboll?) eller att någon krönikör tydligen sagt att det är dåligt att gå och demonstrera mot rasism.

Så tyvärr låter jag Kampen vänta till 1 januari. Fram till dess orkar jag bara vara invaggad i en dimma av hundvalpar och kattungar och bebisar och godis. Alltså bokstavligt talat.