/ Dravel /

Det är som om vi dansar fram i fågelkvitter, och alla vet för jag skrev det just på Twitter

Åh, vad är detta för en ljuvlig människa? Jag låg härute på balkongen och läste om "Mina fräknar" av Sofia Hallberg och lyssnade på Frida Hyvönen och så fick jag ett pressmeddelande om Hampus Carlsson som löd:
 
"'Sommarplågor' handlar om lidelsen i att vara ung och längtan efter något mer. Något som får hjärtat att slå lite hårdare. Med textrader som inte bara osar alkohol och ungdomens fester, tar Hampus hos till en absurd verklighet av teknik och sociala medier. Med hjärtskärande sångstämmor och febriga blåsslingor får hans texter liv och han dansar bort sömnlöshet och tonårsångest tillsammans med sitt liveband!"
 
Alla som läst denna blogg vet ju att jag har en förkärlek till teknikreferenser i låtar och det här var min nya fave innan jag ens hört låten.
 
"Du skriver på Facebook, jag trycker på like, jag går ut och röker mina Lucky Strike". Nya Guldgossen oh I think so.