/ Dravel /

That baby's going on my resume!

Imorgon ska jag på jobbintervju. Jag och en vän hade häromdagen en diskussion på Facebook om vilken som är den största lögnen som sägs på jobbintervjuer.
 
Hen trodde "stresstålig". Jag tror "flexibel". Jag är också inne på att "min största nackdel är att jag har höga krav på mig själv" är det mest angivna svaret på frågan "vilka egenskaper kan du förbättra?".

Annars är nog "ambitiös" och "noggrann" de två mest förutsägbara egenskaperna folk säger sig ha. 

Efter "positiv", alltså.
#1 / / Miranda:

"Min största nackdel är nog att jag är en perfektionist" är nog rätt vanligt också.. Och gud ja, "positiv" betyder det ens något på ett CV?

#2 / / Fridah:

Miranda: Jag kan bli så jävla irriterad när jag tänker på att folk som är helt livströtta och otrevliga förmodligen säger sig vara positiva och alltid sätta kunden i första hand på sitt cv. Jag blir SÅ provocerad av det, för folk som på riktigt är ambitiösa och noggranna får backa för dem. Aargh,

#3 / / moster:

Nära till ett skratt brukar också gå hem. Lycka till!

#4 / / Fridah:

"Glimten i ögat"!