/ Dravel /

Äpplen äpplen, här var det äpplen, prima äpplen!

Vänner, jag har fått ett jobb! Ett deltidsjobb som är mucho roligt.
 
Jag är så kallad EVENTPERSONAL på ett företag som gör grejer för olika företag (dock ej förklara arbetsbeskrivningar eftersom det uppenbarligen inte är min starka sida). Imorgon ska jag stå i CityGross-OnePiece på Drottninggatan och dela ut frukt, till exempel - för att uppmärksamma folk på att CityGross kapar momsen på all frukt och grönt. Idag har jag stått i Stinsen och sålt surdegsbröd i sju timmar. Lovely. 

SÅ: Imorgon mellan typ 11 och 15 ska jag gå upp och nerför Drottninggatan iklädd OnePiece med CityGross-tryck på. If you see me, say hello. Ni får gratis äpplen och jag får känna mig som den där ormen i Planeten Pi! Win win alltså.


#1 / / L:

Grattis!

#2 / / Annika:

Ojojojoj vad jag har eventpersonalat i mina da'r! Min erfarenhet är att ibland är det skitroligt, ibland fruktansvärt långtråkigt. Men nästan alltid hittar man trevligt folk att prata med och då går tiden fort. Mitt bästa knep när det gällde försäljning var att strunta i vad företaget ville att man skulle säga och istället stå och ropa ut ord som "EXTRAPRIS!", "HÄR VAR DET REA" och "PASSA PÅ, SUPERBILLIGT!". :) Lycka till!

#3 / / Fridah:

L: Gracias!
Annika: Haha, jag sa till Oskar förra veckan att "jag känner mig som Annika när hon skrev att 'min uppgift var att fråga folk 'ursäkta, du har inte tänkt på att färga håret?' när hon var HÅRFÄRGSDEMONSTRATÖR!". Jag vrålar mest "äpplen från Citygross här, jättegoda helt gratis bara att ta vi bjuder" i olika varianter i fyra timmar. Hittills är det asroligt!

#4 / / Annika:

Jaaaa! Exakt! Det var ett av mina många gig genom eventbyrån. Jag föredrog alltid sådant där man delar ut grejer gratis utan någon försäljning inblandad, typ man ger bort mackor på stan för att lansera ett nytt bröd - så snart det blev prestationsbaserat var jag rädd att inte sälja nog och få sparken (vilket jag först i efterhand förstod aldrig någonsin har hänt. Enda sätten att bli sparkad är att 1) inte komma i tid, 2) vara sjukt otrevlig eller 3) sno med sig alla produkter hem).

#5 / / Fridah:

Eller hur! Jag älskar att ge bort saker för att uppmärksamma, folk blir ju så himla glada. Gratis äpplen liksom, why not?!