/ Dravel /

You wanna buy a computer? WHY NOT?!

Rebecca undrade var jag jobbar nu och jag kan passa på att reda ut begreppen över vad som hände denna höst.

Jag är inte längre kvar på Tunigo. I korta drag kan jag säga att frilansvärlden är hård. Jag behövdes helt enkelt inte längre där, och det var ju tråkigt för själva jobbet var SÅ roligt. Jag fick ju träffa mina favoritartister, utveckla mitt skrivande och upptäcka massor av ny musik all day all night. Dessutom hade Sophia precis börjat när jag fick sluta, så timingen var ju inte top notch. Men det kunde ju inte jag göra något åt, så jag gick hem, tog en dag till att bryta ihop över min finanskris och nästa dag började jag dammsuga Platsbanken.
 
Efter någon vecka fick jag det här deltidsjobbet som jag berättat om. Det är fantastiskt roligt.
 
När jag varit där i ett par veckor frågade ett av de företag som jag skickat ansökan om jag ville komma på intervju. Det ville jag - och jag fick jobbet.
Så nu är jag säljare på ett callcenter-företag i Skanstull. Jag säljer mobilabonnemang och mobila bredband till företag. Det är mycket roligare än jag trodde och dessutom hör ju sälj ihop rätt mycket med journalistik. Att kunna formulera frågor rätt och lägga tonfall på rätt ställe och tänka ut exakt rätt ordval och sådant är ju extremt bra, så jag är mucho nöjd. Dessutom är det ett asseriöst företag, det är inga säljsekter eller sådant tjafs, så jag är sjukt nöjd.

Så det är alltså detta jag gör på dagarna. Nu vet ni.


Obs obs obs härmed absolut inte sagt att jag inte är öppen för frilansjobb. GIV MIG DEM BARA. Jag skriver på kvällarna som en annan Sylvia Plath så please bring it on.