/ Dravel /

Watching made-up people's fake disasters

Ni vet hur man brukar prata om vilka TV-karaktärer man vill ha som vän? Jag tänkte göra tvärtom men skriva vilka jag absolut inte skulle vilja känna.
 
De karaktärer jag har absolut svårast för - genom tiderna:

1) Steve i Beverly Hills.
Så jävla The Game-ig, så jävla nonchalant och så jävla känslokall. Driver bara med tjejer, hamnar i trubbel hela tiden och gör ändå så att man tycker synd om honom varje gång han klantar till det. Hade jag varit vän med Steve hade jag kastat mig framför ett tåg.
 
2) Jessa i Girls.
Jag orkar inte med henne. Hon är så fruktansvärt egoistisk och skiter totalt i om hennes killar/män har fruar eller är upptagna eller inte. Och jajaja jag VET att det är inte tjejens fel om killen är otrogen och allt det där, men det är det där otroligt irriterande bekräftelsebehovet som man bara vill döda. Jag fixar inte folk som ska vara sådär BOHEMISKA och DRÖMMANDE och FRIGJORDA, jag tycker bara att de är jobbiga för jag vill ha koll och kontroll. Därför älskar jag Marnie, henne är det ordning på. Hon betalar hyran i tid, har heltidstjänst, vet hur man minglar på jobbfester. Och jag älskar Shoshanna, för vi är så lika. Nervösa och oroliga och pratar för fort och är besatta av TV-serier.
 
3) Liv i Andra Avenyn.
Nu är ju Andra Avenyn inte världens mest högkvalitativa serie, men de andra karaktärerna har ju i alla fall någon form av djup, men Liv måste teamet ha lagt ner ungefär två minuter på. Hon är en sådan stereotyp av en kristen gymnasietjej och prästdotter och jag blir så himla irriterad på att hon är så präktig och know-it-all. Framförallt för att jag vet att av alla karaktärer i Andra Avenyn är jag nog mest lik Liv.

4) Mikala i Anna Pihl.
Det är samma sak med henne, hon klantar till allting och gör fel - men man tycker inte synd om henne. Hon är typ fyrtio och polis och borde ha någon form av omdöme, men istället köper hon knark och är otrogen med dealern och hotar unga. Jag stör mig så otroligt mycket på att hon fortsätter fucka upp saker och ångrar sig och ändå fortsätter jobba och utnyttjar sin position till max. ÅÅÅÅH.
 
5) Kajsa i 30 Grader I Februari.
Egentligen är hon ju bara en arbetsnarkoman som har mött så många motgångar att man bara vill tycka synd om henne, men så skriker hon åt sina barn och förgiftar vatten till sin konkurrent och sviker Joy hela hela tiden och gör fel om och om igen, och jag kan helt enkelt inte med henne. Jag vill ju så gärna få en känsla av att vilja ta hand om henne men jag vill mer ställa henne mot en vägg och fråga hur i hela friden hon tänker.
 
6) Jess i New Girl.
Det är ju inte direkt någon hemlighet att jag har mycket svårt för Zooey Deschanel men det här måste ju vara något slags rekord. Jess är bara rådjursögd och ljuuuv och väään och söt och rar och gullig och när hon väl gör bort sig så typ sjunger hon för högt. Jess är en skön tjej som bor med grabbarna, men hon skulle aldrig kunna bli som en av killarna hon bor med för hon är TJEJEN och hon är bara sweet och cute och adorable. Åh, jag har ett sådant genuint ogillande mot Jess att jag inte ens kan tänka på det för jag blir SÅ arg. 


Vilka är era värsta karaktärer? Bring it!

 
 
#1 / / Josefin:

Ett ord: Yrla.

#2 / / Fridah:

Josefin: Men GUD, HUR HUR HUR kunde jag glömma henne?! Henne måste jag ju skriva ett eget inlägg om.

#3 / / Fredskronk:

Well. Har alltid gillat Jess för hennes nördighet men självklart har du rätt. Cute var ordet. Inte så mycket mer vilket är uselt från tv-makarnas sida.

#4 / / Anna:

Felicity, eller för den delen någon annan av huvudkaraktärerna däri, känns kanske inte som världens roligaste kompisgäng direkt. Lever som om de vore 35-40 fast de är ca 18, ständigt grubblande och gravallvarliga, samt extremt präktiga. Tvi vale. Eller ultimata skräcken: Joey Potter i Dawsons Creek. Uhhh.

#5 / / Fridah:

Fredskronk: Nej, hon har ju inget som helst djup hon heller. Hon gör ju liksom aldrig bort sig på riktigt. Jag vill ha Mia Skäringer med mensfläckar, jag vill ha Mia Skäringer rotandes i sitt ex soptunna för att hon ska hitta eventuella kondomer, jag vill ha Klara Zimmergren liggandes under exets säng för att vara med på dejten med hans nya - det är sånt jag vill ha! Inget jävla "åh, jag står här med mina rådjursögon och små små små klänningar med små kaniner på och gör en tävling med min roomie som går ut på att jag måste säga ordet penis högt oh oh oh hur ska detta gå jag måste cykla en runda med håret fladdrande i vinden så jag kan komma över detta trauma". Baaah.

Anna: Felicity har jag tyvärr aldrig sett, men Joey?! Vaaaaarföööör? Nu har jag ju bara sett typ två säsonger, men jag har inte stört mig på henne at all. Tell me tell me!