/ Dravel /

Midsommarblomster i solskenssnår

Jag tänkte visa er lite bilder från mitt midsommarfirande. OBS OBS blogg.se är typ sönder fortfarande så alla bilder hamnar jättelångt till höger hur jag än ändrar, så hav öfverseende.



Vi var på toppen av Granberget, alltså Leksands number one skidbacke. Det är ju löjligt vackert däruppe. 



Däruppe finns det typ fem miljarder smörblommor. Annat än i Hässelby.



Värsta Sagan Om Ringen.



Oskar hade sin Alf-tisha. Om det är något jag måste kämpa för i detta förhållande så är det att jag ska få låna den här oftare. Den är så hiiimla snygg.


 
Jag och Lucas var såklart pepp som vanligt. Jag hade inte träffat honom på nästan tre månader och höll på att gå sönder av abstinens. Och så fick jag göra det nu och blev så himla glad. <3
 
 
 
Awesome_kille_04. 




Sedan passade han och Oskar på att kasta iväg lite kottar och pinnar. 
 
 
Och jag och Oskar var också pepp. Midsommarafton är ju vår dag, det vet ni va? Vi träffades live första gången i Gropen på midsommar 2008, men alla som läst den här bloggen eller känt mig länge är så trötta på den storyn så ni kan läsa den här istället.
 




När vi picknickat klart och jag hade fått motorstopp fem gånger på samma ställe medan jag skjutsade Oskars kompisar varav en jag aldrig träffat tidigare (alltså jag skulle backa uppför en sluttning, VET NI hur svårt det är eller?) åkte vi till Gropen och kollade på SVERIGES STÖRSTA MIDSOMMARFIRANDE.



Här ser vi då ett gäng ladies dansa zumba i folkdräkt till en remix av Äppelbo Gånglåt. Mycket ska man se, alltså.
Efter Gropen åkte vi till en av Oskars kompisar som hade fest i sin pappas ateljé. Så SJUKT coolt ställe, en gammal konstnärsateljé med tavlor över heeela stället som pappan målat själv, med trappor och gångar överallt så det kändes precis som i en Harry Potter-film. Fruktansvärt coolt. Där spelade vi kubb, lyssnade på kass musik (vem vare som fucking önskade P.O.D?) och sedan fastnade jag och Mange i en lååång debatt om kommentarsfält och kulturhögern och sverigedemokrater och stalkers och sedan var jag så trött att jag var tvungen att lämna walkover.


Igår åkte vi med Oskars familj till ett utkikstorn en bit utanför Leksand. Det var en kilometers promenad i uppförsbacke i skog, och jag hade bara räknat med att vi skulle åka och fika och kanske gå typ tvåhundra meter och hade därför på mig skinnjacka, pennkjol, strumpbyxor, läppstift och stylat och plattångat hår. Gissa om jag kände mig som en bimbo där jag TRIPPADE fram och försökte att hålla i min tygväska, ha koll på var de andra var, andas i någorlunda normal takt och inte snubbla. Men när vi väl kom upp till tornet var det fett värt det. Kolla liksom!



Efter den pärsen kom vi till ett aslitet café ute i skogen som ägs av en tysk kille som DOWNSHIFTAT. Han jobbade som typ IT-strateg eller *sociala medier-expert* eller något sånt förut, men så ba "fuck it, jag drar till Sverige och öppnar skogscafé istället". I love it. Så jag köpte denna produkt som hette GLASSKASPER och som var så gullig att jag inte ville äta den. Men det gjorde jag och det var ljuvligt. 



Och idag var jag hemma hos min syrra i hennes nya lägenhet (fast det är ett palats, typ lika stort som en Ikea-affär I tell you) och hittade en teknisk evolution. Från 2002 till 2012. Ju längre till vänster desto hållbarare telefon.
 

Imorgon ska jag mjukstarta P&L-veckan genom att dra iväg i McKay till Bolanche och intervjua en stor ikon för musiklivet i den stan. Sedan ska jag vila vila vila för snart börjar hetsveckan. Jag ska göra så roliga saker under denna festival så ni kan inte ana.
 
Bäst av allt är att det typ inte är några spelningar som jag verkligen MÅSTE se i år, och jag ska inte gå med någon utan åker dit och hem all by myself (mycket mycket skönare än det låter) så om jag blir alldeles för trött så kan jag göra mina jobb och sedan sitta och kura hela dagarna i det luftkonditionerade presscentret med gratis bredband om jag vill. 
 
Livet är skönt häruppe. Allt står still, varken sociala meeedieeer eller jobb eller pengaångest eller vadskaviätaförmatikväll eller saker som inte fungerar på grund av arbete med citybanan eller något sådant existerar. Det är fantastiskt.